Saturday, September 27, 2014

ခင္မင္ျခင္း









(၁)

“ငါ့မွာ ခင္တဲ့သူေတြ အမ်ားၾကီးပဲ” ဟုလူတစ္ေယာက္ကို ေျပာဆိုမိလွ်င္ ထိုသူမယံုႏိုင္စရာ မရွိပါ ။ကၽြန္မ၏ ငယ္ ဘ၀အစသည္ ကစားစရာမ်ိဳးစံု ၊အရုပ္မ်ိဳးစံု ၊အထိန္းေတာ္ ၊အခ်ီေတာ္ ၊အေခ်ာ့ေတာ္မ်ားႏွင့္ ၾကီးျပင္းခဲ့ရသည္။ လူမွန္းသိ တတ္စ အရြယ္ကပင္ “ခင္တြယ္ျခင္း” ဟူသည္ကို တစ္မ်ိဳးတစ္ဘာသာ နား လည္ခဲ့သည္ ။အလွအပကို ဦးစားေပးတတ္ျပီး ပိုကာ၀ိုင္း (ထိုအခ်ိန္ကေတာ့ မည္သည့္ေနရာသို႔ သြားမွန္း မသိခဲ့ပါ) သို႔မၾကာခဏ သြားတတ္ေသာ မာမာ သည္ကၽြန္မ၏ ခင္တြယ္ရာ မျဖစ္ခဲ့ေပ ။မာမာ ႏွင့္ ကၽြန္မ သံုးရက္ၾကာ၍ပင္ တစ္ခါမေတြ႔ျဖစ္ခဲ့ပါ ။အေဆာင္ေဆာင္ အခန္းခန္းတို႔ႏွင့္ က်ယ္ေျပာလွေသာ ကၽြန္မတို႔ အိမ္ၾကီးသည္ မာမာႏွင့္ မေတြ႔ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးခဲ့သည္ ထင္သည္ ။မ်က္ႏွာထား လြန္စြာ တည္၍ စီးပြားေရးကိစၥ၌သာ လံုးပန္းေနေသာ ပါပါသည္လည္း ကၽြန္မ၏ အားကိုးရာ မျဖစ္ခဲ့ ။တစ္ခါတရံ မည္သည့္ အေၾကာင္းကိစၥေၾကာင့္ မသိဘဲျမည္တြန္ေတာက္တီးကာ ေဒါသတၾကီး ဖန္ခြက္မ်ား ၊ပန္းအိုးမ်ားကို မၾကာ ခဏ ေပါက္ခြဲ တာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္မည္ ။ထို႔အတူ ပိန္ပိန္ပါးပါး၊ အသားညိဳညိဳႏွင့္ ၀တၱရားေက်ပြန္ေသာ မ်က္လံုးတစ္စံုပိုင္ဆိုင္ထား သည့္ နာနီကိုလည္း ကၽြန္မမႏွစ္သက္ခဲ့ေပ။ ကေလးဘ၀၏ ျငီးေငြ႔မႈမ်ား အေတြးမ်ားထဲတြင္ ကၽြန္မတို႔ ”သီရိေဂဟာ” ရွိ္လူအားလံုးသည္ ကၽြန္မကစားေနေသာ စက္ရုပ္ကေလး မ်ားႏွင့္ တူသည္ဟုထင္တာလည္းပါသည္။ အသစ္အဆန္း ကစားစရာမ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ ဂါ၀န္မ်ိဳးစံု၊ ဖိနပ္မ်ိဳးစံုသည္လည္းေကာင္း၊ ကၽြန္မအတြက္ စိတ္၀င္စားစရာ မျဖစ္ခဲ့ေပ။ 




ထိုသို႔အႏွစ္သာရ မရွိလွေသာ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းကင္းသည့္ ကၽြန္မ၏ ကေလးဘ၀ထဲသို႔ ပထမဆံုး ၀င္ေရာက္ လာ သည္မွာ ”ဦးေက်ာ္ၾကီး” ျဖစ္သည္။ ဦးေက်ာ္ၾကီးသည္ ကၽြန္မတို႔အိမ္ေဘးရွိ ဇရပ္လိုလို အိမ္ပ်က္လိုလို အိမ္မွျဖစ္သည္။ သူသည္ မည္သည့္အခ်ိန္အခါကတည္းက ထိုေနရာသို႔ ေရာက္ရွိေနသည္ မသိပါ။ မည္သည့္ေနရာမွလာ၍ မည္သည့္ အလုပ္ကို လုပ္ကိုင္မွန္းလဲ မသိေပ။ ကၽြန္မသိသည္က ”ဦးေက်ာ္ၾကီး” သည္သူမ ဘ၀၏ပထမဆံုးခင္တြယ္ရသူ ျဖစ္သည္။ ကစားေဖာ္မရွိလွေသာ ကၽြန္မဘ၀ အတြက္ ”ဦးေက်ာ္ၾကီး” သည္ကစားေဖာ္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္မအတြက္ ပံုျပင္အပုဒ္ေပါင္း မ်ားစြာကို မရိုးရ   ေအာင္ ေျပာျပသူလည္းျဖစ္သည္။ ကၽြန္မ၏ ခင္တြယ္စြဲလမ္းမႈမွာ မည္မွ်အထိနက္ရိႈင္းသလဲဆိုေသာ္ ကၽြန္မတို႔အိမ္ရွိ စားစရာမ်ိဳးစံုကို နာနီကစားရန္သတ္မွတ္ေပးျပီး အထုပ္ၾကီး၊ အထုပ္ငယ္တို႔ကို ကၽြန္မေရွ႔၌ ခ်ထားခ်ိန္၌ ကၽြန္မကေတာ့ ဦးေက်ာ္ၾကီး၏ မာလကာသီးပြပြၾကီးမ်ားကိုသာ ျမင္ေယာင္ေနမိသည္။ ထိုေန႔ က ကၽြန္မေန႔လည္စာ မစားျဖစ္ပါ။ အခ်ိန္မွန္မွန္မစား၍လည္းေကာင္း၊ ေကၽြးေနက်စေကးေလ်ာ့လွ်င္ အဆူ ခံရမွာစိုးသည္ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ေရရြတ္ျမည္တမ္းေနေသာနာနီ၏ စကားသံမ်ားကို ကၽြန္မလ်စ္လ်ဴရႈ   ေနလိုက္သည္။ ညေန ေလးနာရီတီးသည္ႏွင့္တျပိဳင္ နက္  ဦးေက်ာ္ၾကီးတို႔ျခံထဲသို႔ ေျပးသြားလိုက္သည္။ ကၽြန္မ၏ေရးၾကီးသုတ္ပ်ာႏိုင္မႈကို ဦးေက်ာ္ၾကီးက  အလန္႔တ ၾကား ၾကည့္လွ်က္-


”ပံု႔ပံု႔ ဘာျဖစ္လာတာလဲ”

ဦးေက်ာ္ၾကီးက ကၽြန္မကို မာမာတို႔ေခၚသည့္အတိုင္း ပံု႔ပံု႔ဟုေခၚသည္။ ကၽြန္မက မ်က္ႏွာကို ရံႈ႔မဲ့လွ်က္-
”ဗိုက္ဆာလို႔ ဦးေက်ာ္ၾကီးရဲ႕ ပံု႔ အခုထိေန႔လည္စာ မစားရေသးဘူး”
ကၽြန္မစကားအဆံုးတြင္ ဦးေက်ာ္ၾကီးမ်က္ႏွာ၌ အရိပ္အေယာင္တစ္မ်ိဳး ျဖတ္ေျပးသြားသည္။ ထို႔ေနာက္ ကၽြန္မဆံပင္ကို ညင္သာစြာ ပြတ္လွ်က္-

”သမီးရယ္....ဘာျဖစ္လို႔ မစားတာလဲ၊ သမီးေလး အစာအိမ္ေရာဂါရလိမ့္မယ္”

”ဟင္ နာနီက ဦးေက်ာ္ၾကီးလို ေစတနာမွ မပါတာ”

    ကၽြန္မ စကားအဆံုး၌ သူကဟက္ဟက္ပက္ပက္ရယ္ေမာလိုက္သည္။သို႔ေသာ္ သူ႔အသံ၌ နာက်င္ေၾကကြဲရိပ္မ်ား ပါေနသည္ဟု ကၽြန္မထင္သည္။ ထို႔ေနာက္ ကၽြန္မအတြက္ သိမ္းဆည္းထားေသာ ပဲထမင္းပန္းကန္ကို ထုတ္ေပးသည္။ ကိုယ့္ဒုကၡကိုယ္ရွာေသာေၾကာင့္ အဆာလြန္ကာ ငတ္ေနေသာ ကၽြန္မသည္ ဟန္ပင္မေဆာင္ႏိုင္ဘဲ အားပါးတရ စားေလသည္။ ကၽြန္မစားေနပံုကို ၾကည့္ျပီး ဦးေက်ာ္ၾကီးက ေခါင္းတယမ္းယမ္းႏွင့္ ။ျပီးေတာ့ သူ႔ႏႈတ္ခမ္းမွ တိုးဖြဖြ ေရရြတ္ျပီး ကၽြန္မကိုေငးၾကည့္ေနသည္။

“အင္း ေရႊဘံုစံတဲ့ကြယ္..သနားစရာေကာင္းလိုက္တာ ။နာနီေတြရဲ႕စိတ္ဓာတ္ ကေတာ့ ျပဳျပင္ဖို႔   ေကာင္း ေနျပီ။ ဟင့္အင္း....နာနီေတြေၾကာင့္လည္း မဟုတ္ပါဘူး”
* * * * * *
(၂)
ကၽြန္မ ဦးေက်ာ္ၾကီးကို အားကိုးတြယ္တာခဲ့ပါသည္ ။သို႔ေသာ္ ကၽြန္မငါးႏွစ္သမီးတြင္ ဦးေက်ာ္ၾကီး သည္ ကၽြန္မကို ႏႈတ္ဆက္ျပီး အေ၀းသို႔ ထြက္ခြာသြားခဲ့သည္။ထိုေန႔က ကၽြန္မကို သူကလူၾကီးေလး တစ္ေယာက္လိုႏႈတ္ဆက္ပြဲေလး လုပ္ေပးခဲ့သည္။ ကၽြန္မကေတာ့ မၾကာခင္ ခြဲခြာရမည္ကို စိုးစဥ္းမွ် မေတြးမိဘဲ ေပ်ာ္ရႊင္ေနခဲ့သည္။

“ဟယ္..ဦးေက်ာ္ၾကီးေရ....ဒီမွာလည္း ေခါက္ဆြဲေၾကာ္ေတြပါလား စံုေနျပီကြေနာ္၊ ၀က္သားေပါင္း၊ ၾကက္ပဲ (ၾကက္သားႏွင့္ပဲ၊ ပလာတာ ေရာခ်က္ထားေသာ) ၊အာလူးေၾကာ္ ၊အင္း ဒါက ဘာေတြလည္း မသိဘူး။ဟင္ ဒီမွာ အရက္ ေတြလား ၊အခ်ိဳရည္ ေတြလည္း ရွိတယ္။အခ်ိဳရည္ေတြပဲေသာက္ပါ ဦးေက်ာ္ၾကီးရယ္။ အရက္ မေသာက္ပါနဲ႔..ပါပါ အရက္ ေသာက္ရင္ သမီးကို ဆူတတ္တယ္။ပန္းကန္ေတြလည္း ခြဲတယ္။ဦးေက်ာ္ၾကီး လည္း အရက္ေသာက္ရင္ အဲဒီလိုပဲ ျဖစ္မွာ ။အရက္မေသာက္နဲ႔ေနာ္ ။ဟင္ ဒါနဲ႔ မုန္႔ေတြဘာလို႔ ဒီေလာက္ မ်ားေနတာလဲဟင္...ဦးေက်ာ္ၾကီး ေမြးေန႔လား၊ ဒါမွ မဟုတ္................”

“ေတာ္ပါေတာ့ မေရႊစာရယ္၊ က်ဳပ္ ေျပာပါရေစဦး၊ ဦးေက်ာ္ၾကီး တျခားျမိဳ႔ကို ေျပာင္းေတာ့မယ္ ပံု႔ပံု႔၊ အဲဒါ ေၾကာင့္ သမီးအတြက္ ႏႈတ္ဆက္ပြဲလုပ္ေပးတာ”

“ဟင္ ဘာလို႔ ေျပာင္းရမွာလဲ မေျပာင္းရပါဘူး။ပံု႔ပံု႔ ကိုထားခဲ့ျပီး ဘယ္မွ မသြားရပါဘူး။ မသြားရဘူး၊ မသြားရဘူးေနာ္၊ ပံု႔ပံု႔ကို မေနာက္နဲ႔။ ပံု႔ပံု႔ ငိုမွာ အီး ဟီး”

“ပံု႔ပံု႔ မငိုပါနဲ႔ကြ၊ ပံု႔ပံု႔ အာ ေနပါဦး ပံု႔ပံု႔ ရယ္၊ ဦးေျပာပါရေစဦး၊ ဒုကၡပဲ ေတာင္းပဲ ေတာင္းပန္ေနရပါလား”

   ကၽြန္မသည္ ငိုေၾကြးရင္း ငိုေၾကြးရင္းျဖင့္ ေဒါသတၾကီး ျဖစ္လာသည္။ ရုတ္တရက္ စူးစူး၀ါး၀ါး ေအာ္ဟစ္လိုက္ကာ မုန္႔ပန္းကန္မ်ားကို လက္လွမ္းမီသမွ် အကုန္ေမွာက္ပစ္သည္။ပထမေတာ့ ဦးေက်ာ္ၾကီးသည္ ကၽြန္မလက္ထဲမွ ပန္းကန္မ်ားကို လိုက္လုသည္။သို႔ေနာက္တြင္ေတာ့ အေလ်ာ့ေပးတတ္ေသာ မ်က္၀န္းတစ္စံုျဖင့္ ကုလားထိုင္ေပၚ အရုပ္ၾကိဳးပ်က္ ထိုင္ခ်ကာ ကၽြန္မကို ဘာမွ ျပန္မေျပာေတာ့ေခ်။ ထိုအခါ လိုက္ဆြဲစဥ္က ဆတ္ဆတ္ထိမခံေအာင္ ေသာင္းက်န္းေသာ ကၽြန္မသည္ တားျမစ္မည့္သူ မရွိသည့္အခါ ျငိမ္သက္သြားေလသည္။ဦးေက်ာ္ၾကီးသည္ ကၽြန္မမ်က္လံုးတည့္တည့္သို႔ စိုက္ၾကည့္ျပီးေနာက္

“ဦးဦး မသြားေတာ့ဘူးပံု႔ပံု႔ ဟု တိုးညင္းစြာ ေျပာလိုက္သည္”

ထိုေန႔က ကၽြန္မတို႔ ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ပါသည္။သို႔ေသာ္ ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္မွ စ၍ဦးေက်ာ္ၾကီးကို ကၽြန္မ မေတြ႔ရေတာ့ေခ်။

*  *   *  *
(၃)

မိုးစက္ကေလးမ်ား တဖြဲဖြဲက်ဆင္းျပီး ေအးျမလွေသာ ေန႔ကေလးတစ္ေန႔တြင္ ကၽြန္မေက်ာင္းစတင္ တက္ရေလသည္။ စတက္ကာစရက္တြင္ေတာ့ ကၽြန္မစိုးရြံ႕ေနေသးသည္။သို႔ေသာ္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားစြာႏွင့္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံရေသာ ေက်ာင္းသူ ဘ၀ကို တစ္စတစ္စႏွစ္ျခိဳက္လာခဲ့ရသည္။ နာနီမွ တစ္ပါး အုပ္ထိန္းသူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ ကၽြန္မတို႔ ဆရာမကိုေလးစား ခ်စ္ခင္စိတ္ႏွင့္ စာၾကိဳးစားခဲ့သျဖင့္ စာေတာ္သူတစ္ေယာက္အျဖစ္ ၀ံ႔ၾကြားႏိုင္ခဲ့ေလသည္။ ဆုေပးပြဲမ်ားတြင္ ကၽြန္မနာမည္ သည္ ထိပ္ဆံုးမွ ၾကြားၾကြား၀ံ့၀ံ့။ သို႔ေသာ္ ဆုယူသည့္ အခါတိုင္း ပါပါႏွင့္ မာမာ မပါ၀င္တတ္ပါ။ ကၽြန္မ တစ္ေယာက္တည္း ဆရာမမ်ားႏွင့္သာ ဆုေပးပြဲကို ဆင္ႏႊဲျမဲ။ အစ ပထမေတာ့ ဆုေပးပြဲဖိတ္စာကိုကိုင္ကာ ပါပါႏွင့္ မာမာ ထံသို႔၀မ္းသာအားရ ေျပးသြားခဲ့သည္။ ပါပါသည္ သူမ၏ ဖိတ္စာကို သာမာန္စာရြက္ တစ္ရြက္ အေနနွင့္သာ ၾကည့္၍

“ေဟ ေအးေအး၊ မာမာ့ကို ၀တ္စံုအသစ္ခ်ဳပ္ခိုင္းေပါ့၊ ပါပါ မအားေသးဘူးကြယ္၊ Excuse me ”

“အမယ္ ပံု႔ပံု႔ နင့္ပါပါကိုေတာ့ ငါ မေျပာခ်င္ေတာ့ဘူး။ သူ႔တစ္ေယာက္တည္း အလုပ္ရွိတာ က်ေနတာပဲ၊ ထစ္ကနဲရွိ ဒီက မိန္းမပဲ ဟြန္း၊ ကဲ ပံု႔ပု႔ံ ေရ သမီး အက်ၤ ီခ်ဳပ္ခ်င္ရင္ နာနီကို စီစဥ္ခိုင္းလိုက္မယ္။ မာမာလည္း မအားဘူးကြယ္၊ ဆုေပးပြဲက အခ်ိန္ၾကာမွာ မာမာ ဒီေန႔ ၀ိုင္းရွိတယ္”

ထိုအျဖစ္အပ်က္ေနာက္တြင္ေတာ့ ကၽြန္မသည္ ကၽြန္မ၏ ၀မ္းသာ ၀မ္းနည္းမႈမွန္သမွ် ပါပါႏွင့္ မာမာထံသို႔ မတင္ျပေတာ့ပဲ ကၽြန္မဒိုင္ယာရီနွင့္ပင္အေဖာ္ျပဳ တတ္သည့္ အေလ့အထရလာခဲ့သည္။ ထိုသို႔ အထီးက်န္ဆန္၍ ပ်င္းရိေျခာက္ေသြ႕ဖြယ္ ေကာင္းလွေသာ ကၽြန္မဘ၀ထဲသို႔ ဒုတိယအၾကိမ္ ၀င္ေရာက္လာသူမွာ “ရီႏြယ္ဦး” ျဖစ္သည္။
*  *   *  *   *   *
(၄)

ရီႏြယ္ဦးကို ငါးတန္းတက္စ အရြယ္တြင္ စတင္ေတြ႔ဆံုရသည္။ စစေတြ႔ေတြ႔ခ်င္း၌ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ အဆင္မေျပၾကပါ။ ဆရာမ အစီအစဥ္တက်ေနရာ ခ်ထားေပး၍သာ ႏွစ္ေယာက္အတူထိုင္ရေသာ္လည္း မေက်လည္ၾက။ ကၽြန္မက ရီႏြယ္ဦး ကို ဘာကိုအျမင္ကတ္မွန္း မသိ၊ အျမင္ကတ္ေနရသလို၊ ရီႏြယ္ဦး ကလည္း ကၽြန္မကို မ်က္မုန္းက်ိဳး ေနခဲ့သည္။ အသားညိဳ လွေသာ ကၽြန္မက အသားျဖဴလွသည့္ တရုတ္မ ရီႏြယ္ဦးကို မနာလိုေနခဲ့သလို မ်က္လံုးအိမ္ေသးေသး ေမွးေမွး ရီႏြယ္ဦး ကလည္း ရႊန္းလဲ့၀ိုင္းရီေနသည့္ မ်က္၀န္းပိုင္ရွင္ ကၽြန္မကို တစ္ရံခါမွ ၾကည့္မရေခ်။ ကၽြန္မတို႔ အမုနး္တရားက ထိုမွ်သာ ျဖစ္သည္။သို႔ေသာ္ ထိုအမုနး္တရားကပင္ အလြန္ခင္ေသာ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္အျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းေပးလိုက္သည္မွာ အနည္းငယ္ေတာ့ ရယ္စရာေကာင္းလွသည္။ထိုေန႔က မိုးအလြန္သည္းထန္ေသာ ေန႔တစ္ေန ႔ျဖစ္သည္။ ကၽြန္မတို႔ အတန္း သား အားလံုးလိုိလုိပင္အေႏြးထည္ကို္ယ္စီႏွင့္။ မိုးေအးလြန္း၍ေရာ၊ အနည္းငယ္   ေနမေကာင္းေသာေၾကာင့္ ခ်မ္းစိမ့္စိမ့္ ေန၍ေရာ ကၽြန္မထိုင္ခံုမွာပင္ ခပ္ကုပ္ကုပ္ႏွင့္ ထိုင္ေနမိသည္။ ထိုအခ်ိန္မွာပင္ အညိဳရင့္ေရာင္ အေႏြးထည္ လက္ရွည္ေလး ႏွင့္ ရီႏြယ္ဦး အတန္းထဲသို႔ ၀င္လာသည္။   ျဖဴ၀င္းေသာ အသားအရည္သည္ အညိဳရင့္ေရာင္ေလးႏွင့္ ပနံရလွသည္။ ႏို႔ႏွစ္ေရာင္ေျပးေသာ မ်က္ႏွာ လံုးလံုးေလး၍ ေရစက္ေရေပါက္တို႔ အနည္းငယ္ တြဲရြဲခိုလွ်က္။ မိုးစို၍ စိတ္ပ်က္ေသာ အရွိန္ ႏွင့္ မ်က္လံုး မ်ားကို ေမွးစင္းထားပံုကေတာ့ အနည္းငယ္ ရယ္ဖြယ္ေကာင္းလွသည္။ သတိလက္လြတ္ ဂရုတစိုက္ ၾကည့္ေနလွ်က္၌ ရီႏြယ္ဦး ကၽြန္မအနီးသို႔ ေရာက္လာသည္။ ေဘး၌ ထိုင္လိုက္ရင္း ကၽြန္မကို မျမင္ဘူး သလို ေငးစိုက္ၾကည့္ကာ ထူးဆန္းစြာပင္ ျပံဳးျပေလသည္ ။ ရီႏြယ္ဦး၏ အျပံဳးေၾကာင့္ပင္ ကၽြန္မ အားတက္လာျပီး


“ နင္ဒီေန႔ သိပ္လွတာပဲ၊ တကယ္ေျပာတာ အဲဒီ့အက်ၤ ီနဲ႔ နင္နဲ႔ လိုက္တယ္”

ထိုအခါ ရီႏြယ္ဦးက ၾကည္ၾကည္စင္စင္ျပံဳးလွ်က္

“နင္က ဦးသြားျပီ။ ငါက ေျပာေတာ့ မလို႔၊ နင္ဖ်ားေနတယ္ထင္တယ္၊ နင့္မ်က္လံုးထဲမွာ မ်က္ရည္ၾကည္ေတြ နဲ႔ နီေနတယ္။ဒါေပမယ့္ သိပ္လွတာပဲ၊ ရႊန္းလဲ့ေနတာပဲ”
ထို႔ေနာက္ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္လံုးတိုင္ပင္မထားဘဲ လြတ္လပ္ေပါ့ပါးစြာ ရယ္ေမာလိုက္ၾကသည္။ ထိုေန႔မွ စ၍ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ ေယာက္ အခင္ဆံုးသူငယ္ခ်င္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ၾကသည္။ ခင္ၾကျပီဟူေသာအခါ၌ အစြဲအလမ္းၾကီးတတ္ ေသာ ကၽြန္မ ၏စရိုက္အတိုင္းရီႏြယ္ဦီး မရွိလွ်င္ မေနတတ္ေတာ့ေခ်။ ေက်ာင္း၌ ထမင္းအတူတူစားခဲ့ရခ်ိန္တြင္ ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ သေလာက္ အိမ္၌အထီးက်န္စြာ ထမင္းစားရခ်ိန္တြင္ တစ္ခုခုလို   ေနသလိုခံစားရကာ စားမ၀င္ေတာ့ေခ်။ သခ်ၤာတြက္ခ်ိန္ တြင္ပင္ တစ္ ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ အေျဖညွိ ၍တြက္သျဖင့္ အမွားတူကာ အရိုက္ခံခဲ့ရဖူးသည္။ ငါးတန္းမွ ရွစ္တန္းအထိ ႏွစ္ကိုယ့္ တစ္စိတ္လိုေနခဲ့၊ ခ်စ္ခင္ခဲ့ၾကျပီးေနာက္တြင္ကား ကၽြန္မငါးႏွစ္သမီးအရြယ္ကကဲ့သို႔ အျဖစ္အပ်က္မ်ား ထပ္မံေပၚ ေပါက္ လာေလသည္။ ရီႏြယ္ဦး၏ ဖခင္မွာ ျမိဳ႕နယ္ဆရာ၀န္ၾကီးျဖစ္သျဖင့္ ရန္ကုန္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕မိန္႔က်လာသည္။ ရွစ္တန္း ေျဖျပီးေႏြရာသီျဖစ္သျဖင့္ ျခံထဲ၌ ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္း ဒန္းေလးေပၚ၌ နားက်ပ္ကက္ဆက္   ျဖင့္ ေအးေအးလူလူ လဲ ေလ်ာင္းလွ်က္ရွိသည္။ ပတ္၀န္းက်င္၌ မည္သည့္အရာမွ မရွိေတာ့ေလသေယာင္၊ ကၽြန္မအၾကားအာရံုထဲ၌ သီခ်င္း ခ်ိဳၾသရွရွ အသံေလးသာ တျငိမ့္ျငိမ့္စီးေမ်ာလွ်က္။ ထိုစဥ္မွာပင္ ကၽြန္မပခံုး ကို ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းလႈပ္ခါလွ်က္ ေအာ္ဟစ္ေနေသာအသံတစ္သံကို ၾကားလိုက္ရသျဖင့္အလွ်င္အျမန္ထကာ မ်က္လံုးဖြင့္လိုက္ရသည္။ ၾကည့္လိုက္ေသာ အခါ ရီႏြယ္ဦး....မ်က္လံုးအိမ္နီရဲျပီး မ်က္ရည္ဒလေဟာ က်ေနေသာ ရီႏြယ္ဦးကို ကၽြန္မအေၾကာင္သား ေငးၾကည့္ေနမိ သည္။အတန္ၾကာမွ ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္စြာ   ျဖင့္ နားက်ပ္ကိုျဖဳတ္လွ်က္-


“ရီႏြယ္ ဘာျဖစ္တာလဲဟင္၊ ဘာျဖစ္တာလဲ၊ ငါ့ကို ေျပာပါဦး”
“ပန္းအိ ငါ ငါတို႔ ေျပာင္းရေတာ့မယ္။ရန္ကုန္ကို နင္ နဲ႔ ငါနဲ႔ ခြဲရေတာ့မယ္”
“ဘာ ဘာေျပာတယ္၊ ရီႏြယ္ နင္တို႔ေျပာင္းရေတာ့မယ္။ ဟင့္အင္း မဟုတ္ဘူး မဟုတ္ဘူး၊ နင္ ငါ့ကိ္ု ေနာက္ေနတာမလား၊ ငါ့ကို မေနာက္ပါနဲ႔ ရီႏြယ္ မေနာက္ပါနဲ႔၊  ဟင့္ ဟင့္ ငါ နင့္နဲ႔ ခြဲရရင္ ေသမွာေနာ္..ဟီးး ဟင့္ ဟင့္”
“ပန္းအိရယ္”

ကၽြန္မရင္ထဲ ရုတ္တရက္ဆို႔တက္လာကာ မထိန္းႏိုင္ဘဲ ရိႈက္ၾကီးတငင္ငိုခ်လိုက္သည္။ကၽြန္မကို ရီႏြယ္ဦးက ဆို႔နင့္စြာ ၾကည့္ေနသည္။ ထို႔ေနာက္ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ဖက္၍ ၀မ္းပန္းတနည္း ငိုေၾကြးၾကသည္။ ရီႏြယ္ဦးတို႔ေျပာင္းေသာေန႔၌ ကၽြန္မအျပင္းအထန္ဖ်ားေန၍ လိုက္မပို႔ျဖစ္ေခ်။ ကၽြန္မနည္းတူ ရီႏြယ္ဦးကလည္း အသည္း အသန္ငိုေၾကြးေနသျဖင့္ လာမႏႈတ္ဆက္၊ ဤနည္းျဖင့္ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္၌ ႏႈတ္မဆက္ျဖစ္ဘဲ ကြဲကြာ ခဲ့ၾကရသည္။

*     *        *       *
(၅)

ကိုးတန္းတက္သည့္နွစ္စတြင္ ကြၽန္မသည္အူတိအူေၾကာင္ႏိုင္ကာ ေယာင္ခ်ာခ်ာ ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ အထက္ တန္းေက်ာင္းသို႔ စေရာက္ခါစႏွစ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အသိအကြၽမ္းဟူ၍လည္း တစ္ေယာက္မွမရွိ။ ခပ္ေအး   ေအးတသီးတသန္႔ေနတတ္ေသာ ကြၽန္မစရိုက္အတုိင္း   မည္သူႏွင့္မွလည္း သိပ္ရင္းရင္းႏွီးႏွီး မခင္ျဖစ္။ ထိုႏွစ္တစ္ႏွစ္လံုး အထီးက်န္ေျခာက္ေသြ႕စြာ၊ ရိုးစင္းစြာ သမားရိုးက်ေန႔မ်ားကို ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည္။ ဆယ္တန္းတက္သည့္ႏွစ္တြင္မူ ကြၽန္မဘ၀အတြက္ အဆန္းၾကယ္ ဆံုးျဖစ္ရပ္မ်ားကို ေပးစြမ္းခဲ့ေလသည္။ ထို႔အတူ တုန္လႈပ္ျခင္းကိုလည္း ျဖစ္ေပၚေစခဲ့သည္။ ပထမအထိတ လန္႔ ဆံုးျဖစ္ရပ္ မွာ  ပါပါ၏ လုပ္ငန္းမ်ား က်ဆင္းျခင္းႏွင့္  မာမာအဆိပ္ေသာက္ေသျခင္း ျဖစ္သည္။ ပါပါ၏နီရဲေၾကာင္စီေနေသာ မ်က္၀န္း အစံု၊ ပ်ားပန္းခတ္ သြားလာ ေနေသာရဲအရာရွိမ်ား၊ လူၾကီးအမ်ားအျပားကို ကြၽန္မေငးေၾကာင္ၾကည့္ေနမိသည္။ ကြၽန္မရင္ကို တစ္စံုတစ္ခုက ဆုပ္ကိုင္္ ေခ်မြ ထားသလို တင္းၾကပ္ၾကပ္ျဖစ္ေနသည္။ မာမာ့ကို ေဆးရံုကား   ႏွင့္ ေခၚသြားသည္ကို ေတြ႔ လိုက္ရျပီးေနာက္ ကြၽန္မမွာ အေမွာင္တိုက္ တစ္ခုထဲသို႔ေရာက္ရွိျပီး မည္သည့္ အရာမွမသိေတာ့့ေခ်။ ထို႔ေနာက္တြင္ေတာ့ မာမာလည္း ဆံုးပါးသြားသည္။ ပါပါလည္း ကြၽန္မတို႔ႏွင့္ အတူ မေနခ်င္။ လုပ္ငန္းမ်ားက်ဆင္းသည္ဟူျပီး နယ္စပ္ဘက္သို႔ ထြက္၍ လုပ္ငန္းတိုးခ်ဲ႕သည္။ ေအာင္ျမင္သည္၊ မေအာင္ျမင္သည္ကို ကြၽန္မေသခ်ာမသိ။ ကြၽန္မ၏စား၀တ္ေနေရးအတြက္ လစဥ္ပံုမွန္လွမ္းပို႔သည္။ ပါပါ၏ ပို႔ေငြသည္ အိမ္ရွိအလုပ္သမားမ်ားကို လခေပးရန္မလံုေလာက္သျဖင့္ အခ်ိဳ႕ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကို အလုပ္ မွ ထုတ္ပစ္ ရသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ သူမတို႔အိမ္၌ျခံေစာင့္အဘၾကီးႏွင့္ ကြၽန္မ၏ အထိန္းေတာ္ၾကီးသာ က်န္ေတာ့သည္။ 

ကြၽန္မသည္ မ်က္ျမင္ၾကံဲဳေတြ႕ေနရေသာ အျဖစ္အပ်က္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို မယံုႏိုင္သလို အံ့အားတသင့္   ျဖစ္ေနသည္။ ထို႔ေနာက္ ၾကီးျမင့္လာေသာ ကုန္ေစ်းႏႈန္းႏွင့္ပါပါ၏ပို႔ေငြသည္ အလွမ္းမမွီျဖစ္လာ သည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ အထိန္းေတာ္ၾကီး ေဒၚပန္းက်င္အစီအစဥ္နွင့္ ကြၽန္မတို႔သီရိေဂဟာၾကီးကိုေရာင္းကာ ရက္ကြက္ငယ္တစ္ခုသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ၾကသည္။ အထိန္း ေတာ္ၾကီးက ထိုရက္ကြက္ငယ္ကေလး၌ပင္ စာအုပ္ အငွားဆိုင္ဖြင့္သည္။ ထိုအခါ ယခင္ကတည္းက အျခားသူမ်ားႏွင့္ ေရာေရာ ေႏွာေႏွာမေနတတ္ေသာ ကြၽန္မသည္ စာအုပ္မ်ားၾကား၌ နစ္ျမဳပ္ကာ ပို၍အထီးက်န္ဆန္လာသည္။ ကြၽန္မ အတြက္ အေပါင္း အေဖာ္ ဟူသည္မရွိ။ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းဟူသည္နတၱိ၊ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ ကြၽန္မသည္ တသီးတျခားျဖစ္ေနသည္။ 

သို႔ေသာ္ ဤသို႔ ေအးစက္ေျခာက္ေသြ႕လွေသာ ဘ၀တြင္ပင္ ေလးစားခ်စ္ခင္ဖြယ္ေကာင္းေသာ အတန္းပိုင္ ဆရာမကိုကား မခင္တြယ္ပဲ မေန ႏိုင္ ခဲ့ေပ။ ကြၽန္မတို႔ အတန္းပိုင္ဆရာမ၏ ေက်ာင္းသားမ်ား အေပၚ ထားေသာ ေမတၱာ၊ ေစတနာတို႔ကား အ့့့ံမခန္းပင္။ ေငြေၾကး မတတ္ ႏိုင္ေသာ တပည့္မ်ားအတြက္ စာအုပ္ စာတမ္းအခ်ိဳ႔ကို ၀ယ္ျခမ္းေပးလိုက္သည္။ က်ဴရွင္ မတတ္နိုင္ပါကလည္း သူကိုယ္တိုင္ ပိုက္ဆံ စိုက္ထုတ္ ထားေပးတတ္သည္။ အတန္းထဲက တပည့္မ်ားကို မည္သည့္ အေၾကာင္းႏွင့္မွ် စိတ္အညိႈးႏြမ္းမခံ၊ စာအပ်က္မခံ၊ ဆယ္ တန္ႏွစ္သည္ ကြၽန္မတို႔အတြက္ ဘ၀ကို အဆံုးအျဖတ္ေပး သည့္တိုက္ပြဲဟုလည္း မၾကာခဏေျပာတတ္သည္။ မည္သည့္ အခက္ အခဲပင္ ျဖစ္ေစ၊ ဆရာမထံတင္ျပဟုလည္း သတိေပးတတ္ သည္။ (ပညာေရးသည္ အဓိက) ဟုထာ၀စဥ္ေၾကြးေၾကာ္တတ္ေသာ ဆရာမ ကိုခ်စ္ခင္မိသျဖင့္ သူမ စာကို ပို၍ၾကိဳးစားေလ့က်င့္ရတတ္သည္။ ဆယ္တန္းတစ္ႏွစ္တာပတ္လံုးသည္ စာေတြႏွင့္သာ လံုးေထြးရစ္ပတ္ ရင္း သူမဘ၀ရွင္သန္ေစခဲ့သည္။ ဆယ္တန္းစာေမးပြဲေျဖျပီးခ်ိန္တြင္မူ ဆရာမထံကြၽန္မအေျပးေရာက္ခ့ဲ သည္။ ဆရာမအိမ္ သို႔ေရာက္လွ်က္ေရာက္ျခင္း သိမ္းဆည္းေနေသာအထုပ္အပိုးမ်ားက ကြၽန္မကို ဆီးၾကိဳေနသည္။ ဆရာမ က ရန္ကုန္ ေျပာင္းေတာ့မည္တဲ့။ ထိုအခ်ိန္၌တြင္မူ ခြဲခြာျခင္း၌ က်င့္သားရေနခဲ့   ေသာ ကြၽန္မႏွလံုးသားတို႔ ျပင္းထန္စြာေပါက္ကြဲမႈ မျဖစ္ခဲ့ေပ။ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲေနေသာစိတ္တို႔ကို   ေျဖသိမ့္ရင္း ဆို႔နင့္မႈကို သိုသိပ္ေစခဲ့သည္။ ထိုသို႔ႏွင့္ပင္ ဆရာမႏွင့္ ကြၽန္မသည္လည္း ထပ္မံေ၀းကြာ ခဲ့ျပန္သည္။

* * * *   
(၆)
           

ဆယ္တန္းေျဖျပီးစပ်င္းရိဖြယ္ေကာင္းလွေသာ ကၽြန္မဘ၀ထဲသို႔ ထပ္မံ၀င္ေရာက္လာသူမွာ ကိုကိုျဖစ္သည္။ ကိုကိုသည္ အျခားျမိဳ႔တစ္ျမိဳ႕မွကၽြန္မတို႔ျမိဳ႕ကေလးသို႔ေျပာင္းေရႊ႕လာသူျဖစ္သည္။ကၽြန္မတို႔ လမ္းထဲေနထိုင္ ရင္း ကၽြန္မ စာအုပ္ဆိုင္ကေလးသို႔ မၾကာခဏ စာအုပ္လာငွားတတ္သည္။ ကိုကိုသည္ စာေပ၀ါသနာပါသူ တစ္ဦးျဖစ္ရာကၽြန္မႏွင့္ခဏတြင္းပင္ခင္မင္သြားခဲ့သည္။ေအးေဆးသိမ္ေမြ႕ေသာ၊ကၽြန္မကိုဦးစားေပး ဆက္ဆံေသာ ကိုကို႔ကို ကၽြန္မ ခင္ တြယ္မိ သည္မွာ မဆန္းလွေခ်။

“ပန္းကေလးက စာေပေတာ္ေတာ္၀ါသနာပါတာပဲ။ စာေရးဆရာမ လုပ္ပါလား”
(ကိုကိုက ကၽြန္မကို ပန္းကေလးဟု ေခၚသည္။သူမ ကေတာ့ ကိုကို႔ကို သူ႔နာမည္ရင္း ကိုကို ဟုသာ အလြယ္တကူေခၚခဲ့သည္။)

“ဟင္ ကိုကို လုပ္ပါလား၊ ပန္း က မေရးခ်င္ပါဘူး”

“ေရာမခ်ပါနဲ႔ ပန္းကေလးရယ္၊ မေရးတတ္ရင္ မေရးတတ္ဘူးေပါ့။ ခပ္တည္တည္နဲ႔ မလွိမ့္ေၾကးေလ”

“ေအာင္မာ မေရးခ်င္လို႔ပါေနာ္၊ ေရးလိုက္ရင္ စာေရးဆရာမေတြ ထမင္းငတ္ကုန္မွာ စိုးလို႔“

“ေအးပါ ေအးပါ ထားပါေတာ့၊ စာေရးဆရာမေတြ ကိုယ္စား ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးကပဲ လိႈက္လွဲစြာ ေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္။”

“ဟင္း ဟင္း  ကိုကိုရာ မ်က္ႏွာသိပ္ေျပာင္တာပဲ”

ကိုကိုႏွင့္ေနရေသာ ကာလမ်ားသည္ ကၽြန္မအတြက္ ေပ်ာ္စရာကာလမ်ား ျဖစ္သည္ကိုေတာ့ ျငင္းမရေခ်။ သို႔ေသာ္ တစ္ေန႔™ ကၽြန္မ၏ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ပ်က္ျပားေစမည့္ အျဖစ္အပ်က္ကို ကိုကိုက စတင္သယ္ေဆာင္ လာေစသည္။

“ပန္းကေလး”

“ေဟာ ကိုကိုပါလား၊ လာ အေတာ္ပဲ လက္ဖက္သုပ္စားရမယ္”

“အားနာစရာၾကီး မ်ားမ်ားခ်ေနာ္”

“ဟင္း ဟန္ေတာင္မေဆာင္ဘူး”

“ပန္းကေလး”

“ဟင္”

“ကိုယ္ ပန္းကေလးကိုသိပ္ခ်စ္တယ္၊ ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုးနဲ႔ကို ရင္ထဲကခ်စ္မိတာပါ။ ကိုယ့္ကိုလက္ခံပါ ပန္းကေလးရယ္”

ထိုစကားတို႔ကို ၾကားရခ်င္းခ်င္း ကၽြန္မၾကက္ေသေသေနခဲ့သည္။ ကိုကိုကကၽြန္မကို ခ်စ္သည္တဲ့။ လက္ခံပါတဲ့။ ရုတ္တရက္ အသိ၀င္လာခ်ိန္၌ ကိုကိုကိုင္ထားေသာ ကၽြန္မလက္ကို ေဆာင့္ရုန္းကာ စူးစူး၀ါး၀ါးေအာ္ဟစ္လိုက္သည္။ လက္မခံႏိုင္ပါ၊ ဘယ္နည္းႏွင့္မွ လက္မခံႏိုင္ပါ။ ကၽြန္မခင္တြယ္ခဲ့ေသာ၊ ေလးစားခဲ့ေသာကိုကိုသည္ သူမပတ္၀န္းက်င္မွ ေယာက်ာ္းသားမ်ားနည္းတူပင္ ကၽြန္မအေပၚကို အေရာင္ေျပာင္းလဲခဲ့ေလျပီ။ သူမ၏ခါးခါးသီးသီးျငင္းဆန္မႈသည္ ကိုကို႔ကို အံ့အားသင့္ေစခဲ့သည္။ တစ္ခု၀မ္းနည္းစရာေကာင္းသည္မွာ သူမက ကိုကို႔ကိုအလြယ္တကူ လက္ခံလိမ့္မည္ဟု ထင္မွတ္ ေနျခင္းပင္။ ကၽြန္မအမွန္တကယ္ ျငင္းဆိုေနမွန္း ကိုကိုနားလည္သြားေသာအခါ ကၽြန္မကို ျပတ္ျပတ္သားသား အေျဖတစ္ခု ကိုကိုက ေတာင္းခံခဲ့သည္။

“ပန္းကေလး ဘာေၾကာင့္ ကိုယ့္ကို ဒီေလာက္ျငင္းေနရတာလဲ၊ ကိုယ္က မင္းကို တကယ္ခ်စ္...”

“ေတာက္ ပန္း စိတ္ဆိုးလာျပီ၊ ဆက္မေျပာနဲ႔ေတာ့ ကိုကို႔ကို ပနး္မခ်စ္ဘူး”

“ဘာ ဒါဆို မင္းက ဘာလို႔ ကိုယ့္ကိုခင္တြယ္မႈေတြ ေပးေနရတာလဲ”

“ဘုရားေရ ခင္တြယ္တာနဲ႔ ခ်စ္တာ တျခားစီပါ ကိုကို၊ ခ်စ္သူတစ္ေယာက္လို ခ်စ္တာဆို ပိုဆိုးေသးတယ္”

“ဒါဆို မင္းက ငါ့ကို မုန္းတယ္ေပါ့”

“မုန္းတယ္လို႔လည္း ပန္း မေျပာမိပါလား၊ ပန္း မခ်စ္ႏိုင္တာကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းသိေအာင္ ေျပာျပတာ”

“မခ်စ္ႏိုင္တာေတြ၊ မမုနး္တာေတြ ကိုယ့္ကို မေျပာနဲ႔ ပန္း၊ ကိုယ္ သိခ်င္တဲ့ အေျဖက တစ္ခုတည္း ခ်စ္သလား မုနး္သလား ဒီတစ္ခုတည္း”

ကိုိကုိက ကၽြန္မကို အက်ပ္ကိုင္စျပဳလာသည္။ ကိုကို႔အေပၚထားရွိေသာ ကၽြန္မသံေယာဇဥ္ကို သိရွိျပီးသည့္အေလ်ာက္ မုနး္သည္ဟု မေျပာႏိုင္လွ်င္ သူလိုခ်င္ေသာ အေျဖကို ေပးလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာင္လင့္ပံုရသည္။ ကၽြန္မ ကိုကို႔ကို မမုန္းပါ။သို႔ေသာ္

“ေကာင္းျပီေလ ကိုကို သိခ်င္တာ တစ္ခုတည္းဆို ပန္းကလည္း ေျဖေပးပါမယ္၊ ကိုကို႔ကို မုန္းတယ္”

“ပန္း......မင္းး.....”

ကိုကိုသည္ မ်က္ႏွာနီရဲလွ်က္ အံကိုၾကိတ္ကာ ကၽြန္မအပါးမွ ခ်ာကနဲလွည့္ထြက္သြားသည္။ သူမဘ၀တြင္ ခင္မင္ရသူ တစ္ေယာက္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားျပီဟု ထိုအခ်ိန္မွစ၍ နားလည္ခဲ့ရသည္။ ကၽြန္မအေပၚ မရိုးသားေသာ ေယာက်ာ္း တစ္ေယာက္ကို ဆက္လက္၍ ခင္မင္မႈျပသေနရန္ မလိုအပ္ေတာ့ပါ။ ကၽြန္မဘ၀တြင္ ဤတစ္ၾကိမ္၌မူ ကံၾကမၼာေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ ခင္မင္ရသူတစ္ေယာက္ကို ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ပင္ခြဲခြာခဲ့ရေလသည္။
* * * *
(၇)

ဘ၀ဟူေသာ ခရီးတာတစ္ခုတြင္ ေလွ်ာက္လွမ္းေနသူမ်ားထဲ၌ သူမသည္လည္း တစ္ေယာက္ အပါ အ၀င္   ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဘ၀ခရီးတြင္ ေလွ်ာက္လွမ္းရင္း အခ်ိန္မ်ားလာသည္ႏွင့္အမွ် ခင္မင္မႈဟူသည္ ဆက္လက္ တိုးပြားလာျမဲျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ဘ၀တစ္ခု၏ခင္မင္ျခင္းဟူသည္ မဆန္းၾကယ္လွေသာ သမားရိုးက် အျဖစ္ အပ်က္တစ္ခုသာ ျဖစ္သည္။ ကြၽန္မဘ၀တြင္ ခင္မင္ခဲ့ေသာသူမ်ား၊ ဆက္လက္ခင္မင္ရမည့္သူမ်ားႏွင့္   ေနာင္တစ္ခ်ိန္၌ခြဲခြာရဦးေပမည္။ ထိုအခ်ိန္သည္ ေသျခင္းတရားမွ လြဲ၍အျခားမျဖစ္ႏိုင္၊ ဘ၀ခရီး၌ မည္သို႕ေသာ သူမ်ားႏွင့္ ဆံုေတြ႔ခင္မင္ရျပီး မည္သည့္အခ်ိန္၌ခြဲခြာရမည္ကိုလည္း ကြၽန္မမသိႏိုင္။ မည္သို႔ ပင္ျဖစ္ေစ ကြၽန္မဘ၀တေလွ်ာက္လံုးတြင္ ခင္မင္ခဲံ့သူမ်ားအား ကြၽန္မအတြက္ေသျခင္းတ၇ား   ေရာက္မလာခင္အခ်ိန္အထိ ႏွလံုးအိမ္ထဲ၌ ထာ၀စဥ္တည္ျမဲေနမည္ကားျငင္းမရႏိုင္တည္း။       

20.5.2000
2001,Feb:Beauty magazine

(လြန္ခဲ့ျပီးတဲ့ လ အနည္းငယ္က ကၽြန္မငယ္ရြယ္စဥ္ေရးသားခဲ့တဲ့ စာမူေဟာင္းေလးႏွစ္ပုဒ္ အမွတ္မထင္ျပန္ရလိုက္ပါတယ္။ တစ္ပုဒ္က ပထမဆံုးပံုႏွိပ္စာမူျဖစ္တဲ့ 'ရင္၌စြဲထင္က်န္ရစ္ေသာ' ဆိုတဲ့ အပ်ိဳမမဂၢဇင္းပါဝတၱဳေလးနဲ႔ ေနာက္တစ္ပုဒ္က 'ခင္မင္ျခင္း' ဆိုတဲ့ Beauty Magazine ပါ ဝတၱဳေလးရယ္ပါ။
ႏြမ္းေၾကေနတဲ့စာရြက္ေလးေတြေပၚက အဲဒီ့ဝတၲဳေလးေတြ ျပန္ဖတ္ၾကည့္တဲ့အခါ သည္လိုေတြ ငါ ေရးခဲ့ပါလားဆိုတဲ့ရွက္စႏိုးျဖစ္မႈနဲ႔ အတူ စာစီစာကံုးဆန္တဲ့အေရးအသားအတြက္လည္း အခါခါျပံဳးမိပါတယ္။ ရွက္အားပိုစြာပဲ သည္ဝတၲဳေလးေတြကို ဘယ္သူမွမျမင္ေအာင္ သိမ္းဆည္းလိုက္မယ္လို႔ အၾကံလည္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စာရြက္ေလးေတြပ်က္စီးသြားရင္ ဒုကၡပဲဆိုတဲ့ေၾကာင့္ၾကစိတ္နဲ႔ ကြန္ျပဴတာစာလံုးအျဖစ္ ျပန္စီခဲ့ပါတယ္။ 'ခင္မင္ျခင္း' ဆိုတဲ့တစ္ပုဒ္ကို စာစီအျပီးမွာ ကၽြန္မ အေတြးတစ္ခု ျပန္ဝင္လာပါတယ္။  ငါ ဘာေၾကာင့္ရွက္ေနရမွာလဲဆိုတဲ့အေတြးပါ။ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ ဒါ ကၽြန္မေရးခဲ့တာအမွန္ပဲဆိုတာ ျငင္းကြယ္စရာမရွိတဲ့အရာပဲလို႔ ဆင္ျခင္မိပါတယ္။ တစ္နည္း အမွတ္တရအျဖစ္ ထားရွိသင့္တာပဲလို႔လည္း ဆႏၵေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ကၽြန္မရဲ႕ စာေပလက္ရာေလးေတြကို တစ္စုတစည္းထားရွိရာ ဘေလာ့ဂ္ေလးမွာ တင္ဖို႔ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါတယ္။ စာအရင္စီျပီးတဲ့ 'ခင္မင္ျခင္း' ကိုတင္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ သည္တုန္းက ကေလာင္အတိုင္းပဲ တပ္ခဲ့ပါတယ္။
သည္ဝတၱဳေလးကို ဖတ္တဲ့အခါ အသက္သံုးဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္အရြယ္ အမ်ိဳးသမီးစာေရးသူတစ္ေယာက္ေရးတဲ့ဝတၲဳပါလားလို႔ အေတြးမေရာက္ဘဲ ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္သမီးတစ္ေယာက္ေရးတဲ့ ဝတၲဳပါလားလို႔ ျမင္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။
ေဝမ်ွျခင္းသက္သက္ရယ္ပါ။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္။)

5 comments:

  1. ဆယ္​့​ေလးနွစ္​သား​ေလးဖတ္​သြားပါတယ္​
    ခင္​တာနဲ႔ ခ်စ္​တာတျခားစီဘဲ လို႔နာလည္​
    သ​ေဘာ​ေပါက္​မိတယ္​

    ReplyDelete
  2. အိမ္စည္ေရ လာလည္သြားတယ္။ BPP Challenge မွာတဂ္ထားေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ မဖတ္ရေသးတဲ့ စာေကာင္းေကာင္းေလးဖတ္လိုက္ရေတာ့ ေက်နပ္ပါတယ္။ ၁၈ႏွစ္သမီးေရးတဲ့စာေလးကို အသက္၃၀အရြယ္မိန္းမတေယာက္လဲ ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခိဳက္ဩဘာေပးသြားပါတယ္ရွင္

    ReplyDelete
  3. မေန႔ညက ဖတ္ၿပီး မီးပ်က္သြားလို႔ ဒီမနက္မွ ကြန္မန္႔ျပန္လာေရးျဖစ္တယ္ သူသူေရ...
    ငယ္စဥ္ဘ၀ထဲက အေရးအသားေလးေတြဟာ လက္ရွိအသက္အရြယ္အတြက္ ခိုင္မာတဲ့အုတ္ျမစ္ေလးေတြပါပဲ။
    သူသူ႔ေဆာင္းပါးေလးေတြ ဖတ္ၿပီးရင္ ရင္ထဲမွာ စိတ္၀င္စားစရာေလးေတြ က်န္ခဲ့စၿမဲ။

    ReplyDelete
  4. မမရဲ႕ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္သမီးလက္ရာေလးကို တမီးလာဖတ္တြားတယ္ ... ဘာပဲေျပာေျပာ ဇာတ္လမ္းဖြဲ႕တည္မႈေလးကို ႀကိဳက္တယ္ ... :)

    ReplyDelete
  5. ခင္တာနဲ႔ခ်စ္တာအဲလုိေလးေပါ႔ေနာ္ စိတ္၀င္းစားစရာေကာင္းတယ္ေရႊအိမ္ေလးေရ
    အျမဲမေရာက္လဲ စိတ္ထဲရွိေနတာပါ

    ReplyDelete