Thursday, September 19, 2013

ခရမ္းျပာရိပ္မွ ၀တၱဳတိုသံုးေယာက္

သရုပ္ေဖာ္ပံု-http://www.myworld-phyophyo.com



             စာေပနယ္တြင္ အႏုပညာေသြးကို အေမြဆက္ခံၾကေသာ စာေပမ်ိဳးဆက္မ်ားရွိၾကသည္။ မ်ိဳးဆက္တစ္ခုမွတစ္ခု ဆင့္ကဲ   ျဖစ္စဥ္ (သို႔မဟုတ္) ေခတ္ကာလမတူေသာ္ျငား ေခတ္ျပိဳင္ေရးလ်က္ရွိသည္မ်ား စသျဖင့္ မိမိလႈပ္ရွားရာ ပရ၀ဏ္ အတြင္း အႏုပညာဖန္တီးမႈမ်ားရွိၾကသည္။ သို႔ေသာ္ တစ္မိသားစုအတြင္းမွ အမွတ္တရထုတ္ေ၀မႈကေတာ့ နည္းပါးလြန္းစြာ ရွားပါသည္။ ယခုစာေရးဆရာသားအမိသံုးေယာက္ျဖစ္ေသာ “ခင္ေမသစ္၊ ျဖိဳးျဖိဳး၊ စုမီေအာင္” တို႔၏အမွတ္တရေပါင္းဆံု စုစည္းမႈစာအုပ္ ထြက္ရွိ လာသည္။ “၀တၱဳတိုသံုးေယာက္” ဟူ၍ပင္ ရိုးရိုးရွင္းရွင္းေပးထားသည္။ ပ်ဥ္းမနားျမိဳ႕ရွိ မိသားစုပိုင္ ခရမ္းျပာျခံကိုအစြဲျပဳ၍ မွည့္တြင္ ထားေသာ “ခရမ္းျပာစာေပ” ၏ ပြဲဦးထြက္ၾကိဳးပမ္းမႈ လည္းျဖစ္ သည္။
            စာအုပ္အျပင္အဆင္ေသသပ္ေကာင္းမြန္ေသာ၊ သရုပ္ေဖာ္ပံုမ်ားႏွင့္ကိုက္ညီထင္ဟပ္ေသာ စာအုပ္တစ္အုပ္ျဖစ္သည္။ ၀တၱဳတို စုစုေပါင္း (၁၃) ပုဒ္ပါ၀င္သည္။ စာေရးဆရာတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ ကိုယ္တိုင္ေရးကိုယ္ေရးအက်ဥ္းႏွင့္အတူ ဆက္ သြယ္ရန္ အီးေမးလ္၊ ေနရပ္လိပ္စာ တို႔ကိုပါေဖာ္ျပထားသည္။ စာေရးဆရာတစ္ဦးစီ၏ ရုပ္ပံုလႊာကို “ညိဳျပာ၀ိုင္” က ေကာက္ေၾကာင္းေရးျခစ္   ေပးထားသည္။


ခင္ေမသစ္
            ကနဦးကေလာင္အမည္မွာ Florist , ခင္ေမသစ္ (သလႅာ) ျဖစ္သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြက္ ခင္ေမသစ္ အမည္ႏွင့္ သာေရးခဲ့သည္။ လက္ရွိ ပ်ဥ္းမနားျမိဳ႕တြင္ ေနထိုင္သည္။
            ဆရာမခင္ေမသစ္၏ ၀တၱဳတို (၄) ပုဒ္ပါ၀င္သည္။ သရုပ္ေဖာ္ပံုမ်ားအတြက္ ပန္းခ်ီဆရာမွာ မင္းသူရိန္ျဖစ္သည္။


အေဖ့ကိုလြမ္းလိုက္တာ
            ငယ္ဘ၀ပံုရိပ္အခ်ိဳ႕ႏွင့္ယွက္ႏြယ္ကာ ဖခင္ကိုလြမ္းဆြတ္ရသည့္အေၾကာင္းေရးဖြဲ႕ထားသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ ေပါင္းခုႏွစ္ဆယ္ခန္႔က ေခတ္ကာလအေျခအေန၊ ေရာင္း၀ယ္ေဖာက္ကားမႈ၊ အႏုသုခုမ၊ လူေနမႈအေနအထား စသည္တို႔ကို ျမင္ေတြ႔ရသည္။ စစ္အတြင္းၾကံဳေတြ႔ခံစားရေသာ ခါးသီးနာက်င္စရာမ်ား၊ အဂၤလိပ္အေျပး ဂ်ပန္အ၀င္ေခတ္ကာလ အေျခ အေနမ်ား၊ ျပည္တြင္းမျငိမ္းခ်မ္းမႈမ်ားကိုပါ ထည့္သြင္းသရုပ္ေဖာ္သြားခဲ့သည္။


အေမ့ကိုလည္းလြမ္းပါတယ္

            ဘာသာတရားကိုင္းရိႈင္းရံုမက မိန္းမသားတို႔တတ္သင့္တတ္အပ္ေသာ အိမ္တြင္းမႈပညာမ်ားအျပင္၊ အေရာင္း အ၀ယ္ လုပ္ငန္းတစ္ဖက္ႏွင့္ စာေပမ်ားစြာႏွံ႔စပ္ဖတ္ရႈႏိုင္ခဲ့ေသာ မိန္းမသားတစ္ေယာက္၏ သြင္ျပင္ကို ျမင္ေတြ႔ရသည္။ စာေပအႏုပညာ၌ ကၽြမ္း၀င္ကာ သားသမီးမ်ားကို စာေပ၀ါႆနာပါေအာင္ မ်ိဳးေစ့ခ်ေပးခဲ့ေသာ မိခင္တစ္ေယာက္၏ ေမတၱာ ပံုရိပ္ကို သိရွိခံစားရသည္။ သို႔ေသာ္ ေရွးရိုးစြဲအစဥ္အလာတိုင္း သမီး မိန္းကေလးတို႔အား သံကြန္ခ်ာႏွင့္ အုပ္မိုးသည့္ႏွယ္ ထိန္းခ်ဳပ္ပဲ့ကိုင္ခဲ့သည္ကိုလည္း ျမင္ေတြ႔ရပါသည္။

အေနာက္မွာသာတဲ့လ

            ျမန္မာစာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈကို အေနာက္တြင္ ထင္ရွားသိသာေစရန္ေဖာ္ထုတ္ၾကိဳးပမ္းေသာထက္ျမက္သည့္ အမ်ိဳးသမီးငယ္တစ္ဦးအျဖစ္ “အေနာက္မွာ သာတဲ့လ” ဟု ေဖာ္ၾကဴးထားသည္။ ကယ္လီဖိုးနီးယားျပည္နယ္ တကၠသိုလ္ ရွိျမန္မာစာဌာနတြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနေသာ အေရွ႕တိုင္းသူေလးႏွင့္ကယ္လီဖိုးနီးယားကမ္းေျခရြာတစ္ရြာမွ အေနာက္ တိုင္းသားတို႔ ႏွစ္ဦး၏ ဆြတ္ပ်ံ႕ၾကည္ႏူးဖြယ္ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ အမိမဲ့ရွာေသာကေလးငယ္တစ္ေယာက္၏ တြယ္တာေႏွာင္ငင္ ျခင္း စသျဖင့္ မတူညီျခားနားေသာ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားၾကားမွ ပြင့္လန္းလာေသာ ျဖဴစင္သည့္ ေမတၱာတို႔ကို ျမင္ေတြ႔ရသည္။


ဘယ္ဆီဘယ္၀ယ္ေခၚတယ္မသိဘဲ

            အက္ဆီးဒင့္တစ္ခုျဖစ္ရာမွ ခြဲစိတ္ကုသခံရစဥ္ ခံစားရေသာအျဖစ္အပ်က္ကို ေရးသားထားသည္။ သိစိတ္ႏွင့္မသိစိတ္ လြန္႔ လူးေနစဥ္ အာရံုအသိ၊ ေ၀ဒနာခံစားမႈကို ေပၚလြင္ေအာင္ေရးဖြဲ႕သည္။ ၀ိညာဥ္သည္ ကိုယ္ခႏၶာမွလြင့္စင္စဥ္ ေပါ့ပါး ေ၀့ေမ်ာကာ ဘယ္ဆီဘယ္၀ယ္ေခၚတယ္မသိရဘဲ ခပ္ျဖည္းျဖည္းေရြ႕လ်ားသြားသည္ဟု ျပသေဖာ္ညႊန္းထားသည္။


၀တၱဳေလးပုဒ္အေပၚ အျမင္။  

“အေဖ့ကိုလြမ္းလိုက္တာ” ႏွင့္ “အေမ့ကိုလည္းလြမ္းပါတယ္” ကို ၀တၱဳတိုထက္ေဆာင္းပါးဆန္ေသာ ရသစာမ်ား အျဖစ္သာ ထင္ျမင္မိပါသည္။ “အေဖ့ကိုလြမ္းလိုက္တာ” တြင္ အေတြးပံုရိပ္မ်ားျပားလြန္း၍လားမသိ၊ အေရးအသား ပ်ံ႕ႏွံ႔ ေန သေယာင္ရွိသည္။ အစီအစဥ္မက်နကာ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုမွတစ္ခုသို႔ရုတ္ခ်ည္းေျပာင္းလဲသြားသည္။ (ဥပမာ- လျပည့္ ညျမင္ ကြင္းတြင္ အေဖ့ရုပ္လံုးေပၚလာရမည့္အစား အေတြးေ၀့၀ိုက္သြားသည္။)ေခတ္ကာလပံုရိပ္ကို မ်က္စိ၀ယ္ျမင္လာေအာင္ေရး ဖြဲ႕ႏိုင္သည္။
“အေမ့ကိုလည္းလြမ္းပါတယ္” တြင္ မိခင္၏ရုပ္သြင္ကို ဘက္ေပါင္းစံုမွပံုေပၚေအာင္ေရးသားႏိုင္ခဲ့သည္။ထက္ျမက္ေသာ   မိန္းမသားတစ္ေယာက္၏ အားမာန္၊ အျမင္တို႔ကို ေပၚလြင္စြာေရးသားသြားခဲ့သည္။
“အေနာက္မွာသာတဲ့လ” သည္ ဇာတ္အစမွ အဆံုးတိုင္စိတ္၀င္စားစြာဆြဲေခၚသြားႏိုင္သည္။ ဇာတ္ေဆာင္စရိုက္ မ်ားေပၚလြင္သည္။ မိန္းမငယ္ဖတ္ရႈေနေသာ ၀တၱဳစာအုပ္အမည္ကို “၀င္ကစြပ္ေကာင္လိုလူ” ဟုေရြးခ်ယ္ထားေသာ နိမိတ္ ျပေကာင္းမြန္ပါသည္။သဘာ၀မက်ဟုဆိုႏိုင္ေသာ အခ်က္မ်ားလည္း ေတြ႔ရွိရသည္။ ဥပမာ-ကယ္လီဖိုးနီးယား ရာသီဥတု တြင္ သနပ္ခါးရည္က်ဲလိမ္းျခင္း၊ ကရင္တိုင္းရင္းသား၀တ္စံုကို ထိုင္းအမ်ိဳးသမီးႏွင့္ မွားရန္ျဖစ္ႏိုင္ေခ် နည္းပါးျခင္း..။
“ဘယ္ဆီဘယ္၀ယ္ေခၚတယ္မသိဘဲ” ကိုမူ ဖတ္ေပ်ာ္ေသာစာတစ္ပုဒ္အျဖစ္သာသတ္မွတ္ပါသည္။ သံုးသပ္ရန္   ေထြေထြထူးထူး မရွိလွပါ။


ျဖိဳးျဖိဳး

            ၂၀၀၂ ခုႏွစ္တြင္ ဘာသာျပန္ဆိုျခင္းမ်ား၊ ေဆာင္းပါးမ်ား၊ သတင္းမ်ားျဖင့္ စာေပနယ္ထဲသို႔ စတင္၀င္ေရာက္ သည္။ ပထမဆံုးပံုႏွိပ္၀တၱဳမွာ Teen မဂၢဇင္းပါ “ေျခာက္ရက္ ငါးညတာအိမ္ထဲမွာ” ျဖစ္သည္။ ၂၀၁၁ ခုနွစ္ ဒုတိယအၾကိမ္ အြန္လိုင္းေရႊ၀တၱဳတိုျပိဳင္ပြဲတြင္ တတိယဆုရရွိသည္။ လက္ရွိတြင္ ဆားဘီးယားႏိုင္ငံ ဘဲလ္ဂရိတ္ျမိဳ႕တြင္ ေနထိုင္သည္။
            ဆရာမျဖိဳးျဖိဳး၏ ၀တၱဳတို (၅) ပုဒ္ပါ၀င္သည္။ သရုပ္ေဖာ္ပံုမ်ားအတြက္ ပန္းခ်ီဆရာမွာ Nenad Vuckovic ျဖစ္ သည္။ ဆားဘီးယားအႏုပညာရွင္ ျဖစ္သည္။


စကားလံုးေတြထဲက နင္ဟာငါ့ရဲ႕စိမ္းလန္းတဲ့ကမၻာ

            ၂၀၁၁ ခုနွစ္တြင္က်င္းပေသာ ဒုတိယအၾကိမ္အြန္လိုင္းေရႊ၀တၱဳတိုျပိဳင္ပြဲမွ တတိယဆုရ၀တၱဳျဖစ္သည္။ ပတ္၀န္းက်င္ထိန္း သိမ္းေရးကို အေျချပဳ၍ Ecoart Installation အေၾကာင္းစိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ တစစ ပံုေဖာ္ေရးသားသြားေသာ ၀တၱဳျဖစ္သည္။ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ကို ညစ္ညမ္းေစေသာ အရာမ်ားအနက္ အမိႈက္ေပါမ်ားမႈတြင္ ေရွ႕ဆံုးမွေနရာယူ လ်က္ရွိေသာ ပလတ္စတစ္   ေတြအေၾကာင္းကို မီးေမာင္းထိုးေဖာ္ျပသြားသည္။ စြမ္းႏိုင္သမွ်အားအင္ျဖင့္ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္း သိမ္းေရးကို အားၾကိဳးမာန္တက္   ျပဳလုပ္ေလ့ရွိေသာ လူငယ္ေလးညီညီ၊ ညီညီ၏အႏုပညာ၊ သူ႔ စိတ္ကူးအိပ္မက္ထဲမွ စိမ္းလန္းလွပေသာ ကမၻာၾကီး၊ မိန္းမငယ္   ေလးသဇင္၏ အေျပာစကားေတြႏွင့္ ၀တၱဳအစအဆံုး ဆြဲေခၚသြားေသာ္လည္း ပတ္၀န္းက်င္အေနအထားမ်ား၊ ညီညီ၏ရုပ္လံုး ရုပ္ၾကြတို႔ ပီျပင္က်နစြာေပၚလြင္ခဲ့သည္။ ေရသန္႔ဘူးမ်ား စီရရီပံုေဖာ္ထား သည့္ Art Installation ႏွစ္ပံုကိုပါထည့္သြင္းထားသည့္ အတြက္ ပိုမိုအသက္၀င္ေစပါသည္။ 


ေကာ္ဖီၾကမၼာ
            ေကာ္ဖီခြက္တြင္ တင္က်န္ေနေသာ ပံုသ႑ာန္ေတြကိုၾကည့္ကာ ေဗဒင္ေဟာေပးေသာ တူရကီေကာ္ဖီကို အေျခ တည္ကာ ေရးသားထားသည္။ ျမင္,ၾကား မသိႏိုင္ေသာအရာမ်ား၊ စိတ္နယ္လြန္အေၾကာင္းတရားမ်ားတြင္ ေဗဒင္လည္း ပါ၀င္ေနေသးသည္ထင္သည္။ ေကာ္ဖီေဗဒင္ေမးရန္ စည္းကမ္းခ်က္တို႔ လို္ကနာေပးရေသးသည္။
            “ေကာ္ဖီကို တစ္ေနရာတည္းကပဲ ေသာက္ေနာ္၊ ေနရာအမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းမေသာက္နဲ႔၊ ျပီးရင္ ေကာ္ဖီေအာက္ခံ ပန္းကန္ျပားနဲ႔ ဖံုးကြဲ႔၊ ျပီးေတာ့ မီလာလိုခ်င္တဲ့ ဆုကို ေတာင္းရဦးမယ္၊ ဆုေတာင္းျပီးရင္ ေကာ္ဖီခြက္ကို ရင္ဘတ္နားမွာ အဖံုးကို အုပ္လ်က္သားကိုင္ထား၊ နာရီလက္တံအတိုင္း ျဖည္းျဖည္းခ်င္းအၾကိမ္နည္းနည္းလွည့္ေပးရမယ္ေနာ္၊ ျပီးရင္ေတာ့ ေကာ္ဖီခြက္ကိုေမွာက္လ်က္သား အေနအထားမွာ ျပန္ခ်ထားျပီး ေအးေအာင္ခဏေစာင့္ေပး၊ တို႔ မီလာ့ အနာဂတ္ကို ဖတ္ ခ်င္တယ္”
            “ေကာ္ဖီခြက္ကို ေကာ္ဖီေသာက္သူကိုယ္တိုင္ မဖြင့္ရဘူး၊ ေကာ္ဖီခြက္ကို ဖတ္မယ့္သူက ဖြင့္ရမယ္။ Open the heart လို႔ မီလာ က ရြတ္ရမယ္”
            ေကာ္ဖီေဗဒင္၏ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားက မီလန္ကာ့အတြက္ တစ္ခုျပီး တစ္ခုမွန္ကန္ေစခဲ့သည္။ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္က ၾကမၼာကိုဖန္တီးႏိုင္သည္လား။ ဇာတ္ေကာင္ မီလန္ကာက စိတ္၀င္စားဖြယ္ ဆြဲေခၚသြားခဲ့သည္။


လမ္းေပၚကအိမ္ အိမ္ထဲက ပိုင္ရွင္မဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔

            ပိုင္ရွင္မဲ့ေခြးကေလးသံုးေကာင္အေၾကာင္း ေရးသားထားသည္။ ပိုင္ရွင္မဲ့၊ ခ်စ္ခင္သူမဲ့ေနျခင္းေၾကာင့္ မည္းမည္း ျမင္ရာ ရန္လိုေနသလို၊ ထို ရန္လိုမႈေၾကာင့္ပင္ ပတ္၀န္းက်င္မွလူမ်ားက အေႏွာက္အယွက္၊အႏၱရာယ္အျဖစ္ ယူဆလာကာ ရွင္းဖယ္ရန္ ၾကိဳးစားလာၾကသည္။ သူတို႔ကို ခ်စ္ခင္မည့္သူဟူ၍ တစ္ဦးသာရွိသည္။ ထိုသူမွာလည္း လူအမ်ားႏွင့္ ကင္းျပတ္ ကာ အေစးမကပ္ လွေသာ ဂြစာလိုလူ။ ေရးသားရာႏိုင္ငံ၏ အေျခအေနအလိုက္ ပိုင္ရွင္မဲ့ေခြးေတြအတြက္ ေခြးအိမ္ကေလး မ်ား၊ အိမ္ကေလး ထဲမွ ေမြ႔ရာ စသည္တို႔ကို စည္ပင္သာယာမွ ပံ့ပိုးေပးထားသည္ကိုလည္း သိျမင္ရသည္။
            တားျမစ္ထားေသာဥပေဒအရ တိရိစၦာန္မ်ားကိုသတ္ျခင္း၊ အျခားေနရာပို႔ပစ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္၍မရေသာအခါ ၎တို႔ ႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အိမ္ႏွင့္ အသံုးအေဆာင္မ်ားကို စည္ပင္မွ လာသိမ္းသြားခဲ့သည္။ ေအးျမလွေသာေဆာင္းဦးရာသီတြင္ အထိန္းအကြပ္မရွိေတာ့ေသာ ေခြး သံုးေကာင္ ဆိုးခ်င္တိုင္းဆိုးေနၾကခ်ိန္တြင္ ပိုင္ရွင္ရွိေသာ ေခြးမ်ားက လူအမ်ားၾကား ခ်စ္ ခင္မႈကို ခံယူလ်က္ရွိၾကသည္။ ေခြးသံုးေကာင္ႏွင့္ လူမ်ား အျပန္အလွန္မုန္း၊ ၎တို႔ကိုခ်စ္ခင္ေသာ ရွားရွားပါးပါး လူ တစ္ ေယာက္ႏွင့္ လူအမ်ား အျပန္အလွန္မုန္း…..စသည္တို႔ကို ေဖာ္ၾကဴးထားသည္။   
            “ကၽြန္ေတာ္ မမုန္းခ်င္ပါဘူး။ တကယ္ဆို ကၽြန္ေတာ္ သိပ္ခ်စ္တတ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဘယ္သူမွ ခ်စ္မယ့္သူ မရွိတဲ့ ဘစ္ဂ္၊ စမာ့ထ္နဲ႔ ခိြဳင္းယက္ထ္တို႔ကိုေပါ့”


သူ႔အၾကိဳက္ပံုတူ

            မိန္းမပ်ိဳတစ္ဦး၏ ပံုတူကိုေရးဆြဲသည့္အေၾကာင္းေဖာ္ျပထားသည္။ ပံုတူသည္ ပံုတူဟူေသာအမည္ႏွင့္ ေလ်ာ္ညီ စြာထပ္တူက်အသက္၀င္ဖို႔ ပန္းခ်ီဆရာက ေရးဆြဲခဲ့သည္။ ပန္းခ်ီ၏ မ်က္၀န္းတြင္ပါ အျပင္မွ အဇၥ်တၱကိုထင္ဟပ္ေစဖို႔ ပန္းခ်ီ ဆရာကၾကိဳးပမ္းခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ သဘာ၀၏ အရွိတရား၊ မိမိလက္ခံရရွိထားေသာအရာမ်ားကို မႏွစ္သက္ႏိုင္သည့္ မိန္းကေလးက တစတစ ျပင္ခိုင္းေသာအခါ ပံုတူသည္ ပံုတူမဟုတ္ေတာ့။ ဒါကိုပဲ တူလွပါသည္ဟု တဖြဖြေျပာဆိုနွစ္သက္ ၾကေသာအခါ သူဆြဲခဲ့သည္မွာ ပံုတူမဟုတ္ဘဲ လိုအင္ဆႏၵမ်ားသာျဖစ္ေၾကာင္း ပန္းခ်ီဆရာသိျမင္လာသည္။ 


ယဥ္ေက်းမႈအရသာေရာင္းတဲ့ဆိုင္

            “လက္ဖက္ေကာင္းစားခ်င္ ပေလာင္ေတာင္တက္ေႏွးရတယ္” ျမန္မာစကားပံုပမာပင္။ “ရွာဗာဘစ္ခ်္” ဟူေသာ   ေကာ္ဖီ ဆိုင္ကေလးသည္ ေစာင့္ဆိုင္းရျခင္းေတြမ်ားျပားသေလာက္ အစားအေသာက္တို႔က ေကာင္းမြန္လွသည္။
            “မွာထားတဲ့ အစားအေသာက္ေတြ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ၾကီး ခ်ေပးလိုက္ရင္ ယဥ္ေက်းမႈမရွိရာ ေရာက္တယ္ဆိုပဲဗ်။ စားသံုးသူကို ကိုယ့္တိုင္ကေန ျမန္ျမန္စား၊ ျမန္ျမန္သြားသေဘာမ်ိဳး ျဖစ္မွာစိုးတယ္။ ေအးေအးေဆးေဆး စကားလက္ဆံု က်ျပီး စားၾကေသာက္ၾက၊ ရယ္ၾကေမာၾကေပါ့ဗ်ာ”
            ေစာင့္ဆိုင္းရျခင္းေတြမွာ မႏွစ္ျမိဳ႕တတ္ၾကေပမယ့္ ေစာင့္ဆိုင္းရျခင္းအလြန္မွာ ေကာင္းမြန္ျခင္းေတြ ရမည္ဆိုလ်င္ ေတာ့ “ေစာင့္ဆိုင္းျခင္း ယဥ္ေက်းမႈထဲမွာ အားပါးတရေနထိုင္ႏိုင္သည္”ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။


၀တၱဳတို (၅) ပုဒ္အေပၚအျမင္။ 

            စကားလံုးေတြထဲက နင္ဟာငါ့ရဲ႕စိမ္းလန္းတဲ့ကမၻာ” သည္ ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းမြန္ကာ ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းမႈအေၾကာင္း လွပစြာတင္ျပသြားႏိုင္သည္။ ဇာတ္ေကာင္ညီညီႏွင့္ သဇင္တို႔၏ သြင္ျပင္ႏွင့္ စိတ္ေနစိတ္ထားတို႔ကို ပီျပင္စြာပံုေဖာ္ႏိုင္ျပီး အဖြင့္အပိတ္၊ အခန္းအကူးအေျပာင္း ေသသပ္လွပသည့္ ၀တၱဳတစ္ပုဒ္ျဖစ္သည္။
            ေကာ္ဖီၾကမၼာ” သည္ဆန္းသစ္ေသာ အေၾကာင္းအရာဆစ္ခုကို ပီျပင္စြာပံုေဖာ္သြားႏိုင္သည္။ ဇာတ္ေကာင္ မီလန္ကာႏွင့္အတူ စာဖတ္သူပါ ခံစားေမ်ာပါသြားေအာင္ ေရးဖြဲ႔သြားခဲ့သည္။
            လမ္းေပၚကအိမ္ အိမ္ထဲက ပိုင္ရွင္မဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔” သည္ လူတစ္ေယာက္၏ အေျပာႏွင့္ တိရိစၦာန္ (ေခြး) သံုးေကာင္၏ စရိုက္၊ ပတ္၀န္းက်င္ကို ပံုေဖာ္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ အသိအမွတ္ျပဳမႈတို႔၏ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈ ကို ျမင္ သာေစသည္။
            သူ႔အၾကိဳက္ပံုတူ” သည္ လူသားမ်ား၏ သဘာ၀အရွိတရားအေပၚ မေရာင့္ရဲႏိုင္မႈ၊ အေတာမသတ္ႏိုင္ေသာ လိုအင္ဆႏၵ၊ အာသီသတို႔ကို ပံုေဖာ္ထားသည္။ ပံုတူကို တျဖည္းျဖည္းေရးဆြဲသည္ကို ေဖာ္ျပထားသည္မွာ စိတ္၀င္စား စရာေကာင္းသည္။
            ယဥ္ေက်းမႈအရသာေရာင္းတဲ့ဆိုင္” သည္ အေၾကာင္းအရာနယ္ပယ္စိမ္းသက္ေနျခင္းက စိတ္၀င္စားမႈကိုေတာ့   ျဖစ္ေစပါသည္။ ၀တၱဳတစ္ပုဒ္အေနႏွင့္ေတာ့ အေထြအထူးသံုးသပ္ရန္မရွိပါ။

စုမီေအာင္

            ၁၉၉၂ ခုနွစ္၊ ေရာင္စံုမဂၢဇင္းတြင္ “ပိုင္ရွင္” အမည္ရွိ၀တၱဳတိုျဖင့္ စာေပနယ္ထဲသို႔စတင္၀င္ေရာက္သည္။ လက္ရွိ ရန္ကုန္ျမိဳ႕တြင္ေနထိုင္သည္။
            ဆရာမစုမီေအာင္၏ ၀တၱဳတို (၄) ပုဒ္ပါ၀င္သည္။ သရုပ္ေဖာ္ပံုအတြက္ ပန္းခ်ီဆရာမွာ ညီညီ၀င္းႏိုင္ျဖစ္သည္။

ျမိဳ႕ကေလးမွာ ေမေမေပ်ာ္ပါေစ

            အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္နီးပါး ေ၀းကြာလ်က္ရွိေသာ ဇာတိျမိဳ႕ကေလးသို႔ ေခတၱျပန္အေရာက္ အစစအရာရာ ေျပာင္းလဲလ်က္ ရွိေသာ ျမိဳ႕ကေလး၏တိုးတက္မႈ၊ ေလ်ာ့ပါးမႈဂရပ္မ်ဥ္း၊ အခ်ိန္ကာလအလိုက္ ေျပာင္းလဲလာေသာ စိတ္အေျခအေန မ်ားကို အေသးစိတ္သရုပ္ေဖာ္ထားသည္။ စာေပစိစစ္ေရးကာလျဖစ္သည့္အတြက္ ေနျပည္ေတာ္ႏွင့္ ပ်ဥ္းမနားကို ေဗလာ စီးတီးႏွင့္ ပိုဗက္စတာဟု အမည္ေပးထားရာ တစ္မ်ိဳးဆန္းသစ္၍ေတာ့ေနသည္။ ေနျပည္ေတာ္သို႔ တိုက္ရိုက္သြားရထားက ပ်ဥ္းမနား ဘူတာတြင္ မရပဘဲရထားအရွိန္ေႏွးေပးကာ ၀န္စည္စလယ္မ်ားႏွင့္ ခုန္ခ်ေစသည့္ ျဖစ္ရပ္ကေတာ့ မ်က္ခံုးပင့္ စရာပင္။ အမွန္ပင္ ပ်ဥ္းမနားဘူတာရံုေဟာင္းကို အသံုးမျပဳၾကေတာ့ျပီလား..။ မိသားစုႏွင့္ ျပန္လည္ဆံုေတြ႔ခ်ိန္ စိတ္ပိုင္း ဆိုင္ရာ၊ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ မ်ား ေျပာင္းလဲေနသည္ကို သိရွိေသာစိတ္ခံစားမႈ၊ ဟန္ခ်က္ညီညီလႈပ္ရွားေနၾကေသာ ျမိဳ႕ကေလး ႏွင့္ မိသားစု၏ေန႔စဥ္ ဒိုင္ယာရီ သည္ သူမႏွင့္ စိမ္းသက္စြာ အကၽြမ္းတ၀င္မျဖစ္မႈတို႔ကို ေဖာ္ျပထားသည္။ စာေပ၀ါႆနာႏွင့္ စာအုပ္စာေပမ်ားၾကား နစ္ျမဳပ္ေန   ေသာမိခင္အတြက္ လံုေလာက္ေသာေထာက္မျမွင့္တင္ျခင္း၊ တစ္စံုတစ္ရာပံ့ပိုးေပးမႈမ်ား   ျမိဳ႕ကေလးကေပးႏိုင္ ပါရဲ႕လားဟူ၍ လည္း ေတြးေတာကာ ျမိဳ႕ကေလးမွာ ေမေမေပ်ာ္ပါေစဟု ေတာင္းဆုျဖင့္ အဆံုးသတ္ ထားသည္။


အိမ္အလြမ္းနဲ႔ အလြမ္းအိမ္

            မိမိေမြးဖြားေနထိုင္ခဲ့ရာ ဇာတိျမိဳ႕ရွိအိမ္ကေလးအေပၚ လြမ္းစိတ္မ်ားျဖင့္ အိမ္သို႔ေခတၱျပန္ေရာက္လာကာ အတိတ္ကာလ မွ မိသားစု စံုစံုညီညီ၊ ေမာင္ႏွစ္မသိုက္သိုက္၀န္း၀န္းျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးခဲ့ၾကပံုကို ျပန္ျမင္ေယာင္ရင္း ပံုေဖာ္ထား သည္။ အိမ္ကို လြမ္းဆြတ္ျခင္းေၾကာင့္ တိုးတက္ေျပာင္းလဲလာေသာ ပတ္၀န္းက်င္အေနအထားေတြကို စိတ္မ၀င္စားေတာ့ ဘဲ အိမ္ထဲမွာ ထိုင္ေန ခ်င္ေသာစိတ္…။ အိမ္၏ တစ္ခန္းစီ၊ တစ္ေနရာစီေတြ လိုက္ၾကည့္ရင္း ငယ္ဘ၀ပုံရိပ္မ်ား တရိပ္ရိပ္ ျမင္ေယာင္ပံုေပၚလာေစသည္။ မိမိကိုယ္ မိမိ အိမ္လြမ္းျခင္းေ၀ဒနာခံစားေနရသည္ဟု ထင္ေသာ္လည္း အိမ္ကို အခင္တြယ္ ဆံုးမို႔ အိမ္ကို အလြမ္းဆံုးက ဖခင္ ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
            “အိမ္ ရဲ႕ အရိပ္က ထာ၀ရေအးျမမယ္မွန္းသိလ်က္နဲ႔ အရိပ္အကာအလံုအေလာက္မရွိ၊ မေရရာ၊ မေသခ်ာတဲ့ ခရီး ေတြထဲ တစ္ေန႔ေန႔ ေရာရာ ေသခ်ာလိမ့္ႏိုးႏိုးနဲ႔ ရွာေဖြေမွ်ာ္ကိုးရင္း တိုး၀င္ေနၾကရတာပါ။
            အေျပာင္းအလဲေတြနဲ႔ ခရီးဆန္႔ထြက္ေနရေပမယ့္ အိမ္ကို လြမ္းတဲ့ အလြမ္းစိတ္ကေတာ့ ေျပာင္းလဲေလ်ာ့ပါးျခင္း မရွိဘဲ ကၽြန္မတို႔ရင္မွာ ျပင္းစြာစုရစ္ေႏွာင္ဖြဲ႔ေနဦးမွာပါ


သမီးရဲ႕ညေနခင္းထဲက လြင့္စဥ္သြားတဲ့ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္အေၾကာင္း ေဖေဖ့ကို ေျပာျပခ်င္လို႔

            အိပ္မက္မ်ားကို  အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ၾကိဳးစားရင္း ဘ၀ကိုရိုးသားစြာရုန္းကန္လ်က္ရွိေသာ ဂရပ္ဖစ္ဒီဇိုင္နာ မိန္းကေလးငယ္တစ္ေယာက္အေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ စိတ္ကူး၊ စိတ္သန္းမ်ားကို လြတ္လပ္စြာ ေဖာ္ထုတ္ခြင့္မရဘဲ ေစခိုင္းခံ တာ၀န္၀တၱရားမ်ားႏွင့္ ကန္႔သတ္ေဘာင္အတြက္း နစ္ျမဳပ္ေနသည္ကို ေဖာ္ျပသည္။ လုပ္ႏိုင္စြမ္းေသာ အရည္အခ်င္းထက္ လုပ္ငန္းရွင္ႏွင့္လူမႈေရးအရ သင့္ျမတ္ေနမွသာ အဆင္ေျပႏိုင္သည့္ လုပ္ငန္းခြင္သဘာ၀ကို တင္ျပထားသည္။ အင္တာနက္ နယ္ပယ္မွ တဆင့္ ၀ါႆနာပါရာပညာေတြ ေလ့လာရင္း၊ မိတ္ေဆြအခ်ိဳ႕ႏွင့္ အေတြးအျမင္ခ်င္း ဖလွယ္၊ အိပ္မက္မ်ားကို အသက္သြင္းရွင္သန္ေစခဲ့သည္။ ခံစားခ်က္၊ လိုအင္ဆႏၵ၊ အနာဂတ္စိတ္ကူး စသည္တို႔ကို စကားလံုးေတြျဖင့္ ဖလွယ္ရင္းမွ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ႏွင့္ သံေယာဇဥ္တြယ္မိခဲ့သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ မိန္းကေလးငယ္၏ သံေယာဇဥ္ေႏွာင္ၾကိဳးမွာ အပိုင္းပိုင္း အစစလြင့္စင္သြားခဲ့ရသည္ကို ဖခင္အား တိုင္တည္ပံုျဖင့္ ေရးသားထားပါသည္။


အေတြးထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ အိမ္ ကိုေရာက္တယ္

            အိမ္ႏွင့္ေ၀းလံေသာကမၻာတစ္ျခမ္းတြင္ ေရာက္ေနသည့္ လူငယ္တစ္ဦး၏ အိမ္ ရွိရာဆီသို႔ အေတြးမ်ား ေ၀့၀ဲေမ်ာ လြင့္ကာ လြမ္းဆြတ္သည့္ အေတြး ခံစားခ်က္မ်ားကို ပံုေဖာ္ထားသည္။ သူ၏ အိမ္ကိုလြမ္းသည့္ အေတြးမ်ားထဲမွ မိသားစု ဘ၀၊ ေမာင္ႏွစ္မပံုရိပ္မ်ားကို တစစစ ေရးသားသြားသည္။ အေ၀းေရာက္ သားသမီးမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ရလြယ္ကူရန္ အသက္ခုနွစ္ဆယ္ေက်ာ္မွ ကြန္ျပဴတာစာစီစာရိုက္နည္း၊ အင္တာနက္၊ အီးေမးလ္ အသံုးျပဳနည္း သင္ယူသည့္ မိခင္တစ္ ေယာက္၏ ခ်စ္ျခင္းဆႏၵကိုလည္း ျမင္ရသည္။ လက္ရွိေနထိုင္ရာ ပတ္၀န္းက်င္မွ လူေနမႈစရိုက္၊ ရုန္းကန္ရွင္သန္ေနေသာ လူငယ္မ်ား၏အားမာန္တို႔ကိုေဖာ္ျပရင္း အိမ္ႏွင့္အေ၀းၾကီးတြင္ ရွိေနေသာ္လည္း အေတြးထဲတြင္ အိမ္ကိုေန႔တိုင္းေရာက္ပါ သည္ဟု အဆံုးသတ္ထားသည္။


၀တၱဳတို (၄) ပုဒ္အေပၚအျမင္္။ 

            “ျမိဳ႕ကေလးမွာ ေမေမေပ်ာ္ပါေစ” သည္ ၀တၱဳအစ အဆံုး ဇာတ္ေကာင္ႏွင့္အတူ စာဖတ္သူလိုက္ပါသြားႏိုင္သည္။ ရထားေပၚမွ ဘူတာရံုအဆင္း အေတြ႔အၾကံဳမ်ား၊ ခရီးလမ္းအေတြ႔အၾကံဳ၊ ျမိဳ႕ကေလး၏ ပံုရိပ္မ်ား၊ ေ၀းကြာသြားခဲ့၍ စိမ္း သက္ေနသျဖင့္ လူ၊ ျမိဳ႕၊ ေနရာဌာနမ်ားအတြက္ ခံစားခ်က္အဖံုဖံုမ်ားကို အစီအစဥ္က်က်ေရးဖြဲ႔သည္။
အိမ္အလြမ္းနဲ႔ အလြမ္းအိမ္” သည္ မူလျမိဳ႕ကေလးမွ ခံစားခ်က္မ်ားႏွင့္ အနည္းငယ္တူညီေနပါသည္။
သမီးရဲ႕ညေနခင္းထဲက လြင့္စဥ္သြားတဲ့ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္အေၾကာင္း ေဖေဖ့ကို ေျပာျပခ်င္လို႔” သည္ စိတ္ကူးအိပ္မက္မ်ားျဖင့္ရွင္သန္ေနေသာ မိန္းမငယ္ေလးတစ္ေယာက္၏ ဘ၀ပံုရိပ္ကို ပီျပင္စြာဖြဲ႔ဆိုႏိုင္ပါသည္။ အခ်စ္ အေၾကာင္းတြင္မူ “အုပ္စိုးခိုင္”၏ ဘ၀ကို သိျမင္ျခင္းဇာတ္ကြက္က ရွပ္ရွင္ေတာ့ဆန္ပါသည္။ မည္သုိ႔ဆိုေစ ဖခင္အား တိုင္ တည္ေျပာျပ ေနေသာ သမီးေလးတစ္ေယာက္၏ စိတ္ခံစားခ်က္ အလံုးစံုကိုအား ပီျပင္ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
အေတြးထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ အိမ္ ကိုေရာက္တယ္” သည္ အဖြင့္အပိတ္ညီညာေသသပ္ေသာ ၀တၱဳတိုျဖစ္ သည္။ လက္ရွိလူေနမႈကူးလူးဆက္ဆံေရး ႏွင့္ အေ၀းရွိမိသားစု ပံုရိပ္အခ်ိဳ႕ကို ပီျပင္က်နေစခဲ့သည္။


****

၀တၱဳတိုသံုးေယာက္” ရွိ ၀တၱဳတိုမ်ားသည္ မိသားစုတြင္းမွ အမွတ္တရစုစည္းမႈျဖစ္သည့္အတြက္ မိခင္၊ ဖခင္တို႔ အတြက္ အမွတ္တရစာ၊ အေ၀းေရာက္ သား၊ သမီးမ်ား၏ အိမ္လြမ္းစာ စသည့္ ၀တၱဳတို႔က ပိုမ်ားပါသည္။ စာဖတ္သူကိုမူ ကား အနည္းငယ္ထပ္ေသာခံစားမႈ ျဖစ္ေစႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဆန္းသစ္ေသာ၀တၱဳတိုမ်ား၊ ရႈေထာင့္တင္ျပပံုကြဲျပားေသာ ၀တၱဳမ်ား၊ လူငယ္တို႔၏ စိတ္ကူးစိတ္သန္း အိပ္မက္မ်ားကို ေပၚလြင္ေစသည့္ ၀တၱဳတိုမ်ား ပါရွိသည့္အတြက္ ေကာင္းမြန္ ေသာ ရသစာအုပ္တစ္အုပ္အျဖစ္မွတ္ယူမိပါသည္။               




ေမတၱာျဖင့္
ေရႊအိမ္စည္
19.9.2013 

♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
ေနာက္ဆက္တြဲျဖည့္စြက္ခ်က္
♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦♦
 ၂၀၁၃၊ ေအာက္တိုဘာလ (နယူးစတိုင္မဂၢဇင္း)

           

10 comments:

  1. ဟန္ၾကည္September 19, 2013 at 5:16 AM

    ေခါင္းစဥ္ကို ၾကည့္လိုက္ကတည္းက ၿဖဳိးၿဖဳိးတို႔ စာအုပ္ကို သံုးသပ္ခ်က္ေရးေတာ့မယ္ဆိုတာ သိတယ္...ေနဦး ညီမေရ...စာအုပ္ကို အရင္ဖတ္လိုက္ဦးမယ္...ၿပီးမွ သံုးသပ္ခ်က္ျပန္ဖတ္ေတာ့မယ္...ႀကဳိသိထားရင္ ဖတ္ရတာ ေပါ့မွာစိုးလို႔... း)

    ReplyDelete
  2. စာေပသံုးသပ္ခ်က္ကေတာ့ ေ႐ႊအိမ္စည္ရဲ႕ ေရးဟန္အတိုင္း ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္းနဲ႔ တိက်ပါေပရဲ႕ဗ်ာ....၊ း)

    ဒီစာအုပ္ကေလးအေၾကာင္းကို အခုမွ ၾကားဖူးေပမယ့္ ညီမသူသူရဲ႕ သံုးသပ္ခ်က္အရ စိတ္ဝင္စားဖို႔ ေကာင္းတဲ့ စာအုပ္ေလးတစ္အုပ္လို႔ ထင္ျမင္မိတယ္၊ နည္းနည္း ပုဂၢိဳလ္ေရး နည္းနည္းဆန္သလို ျဖစ္ရင္ေတာင္မွ ေခတ္ကာလ အေျခအေနနဲ႔ ေနရာေဒသ အေျပာင္းအလဲေတြကို သိခြင့္ရမွာ ေက်နပ္စရာပါ..၊ အခုလို မိတ္ဆက္ေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါ ညီမေလးေရ...။

    ReplyDelete
  3. စာေမးပြဲ ျပီးျပီဆိုေတာ႔ စာအုပ္ေတြ ဖတ္ေတာ႔မယ္
    ဒီအပတ္ ပ်ဥ္းမနား တက္ျပီး စာအုပ္သြားဝယ္မယ္
    ဒီစာအုပ္ေလးပါ ဝယ္ခဲ႔မယ္
    ဖတ္ၾကည္႔လိုက္ဦးမယ္ မမေရ

    ReplyDelete
  4. မေန႔ကပဲ ဆရာ၀ဏၰလင္းက ပဲ့တင္သံဂ်ာနယ္မွာ ဖတ္ညႊန္းေရးထားတာ ဖတ္လိုက္ရေသးတယ္။ သူသူေရးတာေလးဖတ္လိုက္ရတာ ပိုျပည့္စံုသြားတယ္။ သားအမိသံုးေယာက္ ကေလာင္ေစာင္းထက္ထက္နဲ႔ ေရးထားတာ တကယ့္ကို ၿမိဳင္လွတယ္ ညီမေရ..။

    ReplyDelete
  5. Everyonme loves it whenever people get together and share views.
    Great site, keep it up!

    Also visit my webpage: designing a blog

    ReplyDelete
  6. "၀တၱဳတိုသံုးေယာက္" မိတ္ဆက္ေပးတဲ့အတြက္ေက်းဇူးပါေနာ္။
    ဒီတစ္ေခါက္ျပန္လာရင္ ကြၽန္မရဲ့ ေသတၱာက စာအုပ္ေတြနဲ႕ျပည့္ေနလိမ့္မယ္ ထင္ပါရဲ့။ ;)

    ReplyDelete
  7. ျပည့္စုံတဲ႔ စာေပသုံးသပ္ခ်က္ ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္ ... ။

    ReplyDelete
  8. ျဖိဳးျဖိဳးတို႔ စာအုပ္အျမည္းေလးေရာ၊ သံုးသပ္ခ်က္ေလး ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ညီမေလး သံုးသပ္ေရးထားတာ တကယ္ေကာင္းတယ္

    ReplyDelete
  9. "၀တၱဳတိုသံုးေယာက္"......ဆုိလုိ႔စိတ္၀င္စားမိတယ္ညီမငယ္ေရ
    အမကမဖတ္ရေသးဘူး အင္တာနက္မွာရွိလားရွိခဲ႔ရင္ရွာဖတ္မလုိ႔ပါ.....

    ReplyDelete
  10. လမ္းၾကံဳရင္
    ဂ်မ္းပံုကို မွာျပီး ဖတ္မည္ ။



    ပံု/
    ၾကံဳတိုင္းၾကံ

    ReplyDelete