Saturday, October 19, 2013

ဂိမ္းကစားျခင္း

photo-google

ခ်ိန္ကိုက္ဖန္တီးထားသည့္ ဒီဂ်စ္တယ္အရုပ္ကေလးေတြက ကၽြန္မကို ဖမ္းစားႏိုင္လိမ့္မည္ဟု မထင္ မွတ္ခဲ့။

******

ကၽြန္မ ဂိမ္းကစားျခင္းကို ဘယ္ေသာအခါမွ မႏွစ္သက္တတ္ခဲ့ပါ။ တမင္ျပဳျပင္ဖန္တီးထားမွန္း သိသိႏွင့္ ပါ၀င္ယွဥ္ျပိဳင္ရသည္ကို ကေလးကလားဆန္သည္ဟု ထင္ျမင္ေနခဲ့သည္။ ဂိမ္းကစားတာစြဲသည္ ဟု ေျပာၾက လွ်င္ဘာမ်ားစိတ္၀င္စားစရာရွိ၍ စြဲသနည္းဟု အစဥ္ေစာဒကတက္ခဲ့သည္။ ဂိမ္းႏိုင္လွ်င္ ဘာရ သလဲဟုေမးတိုင္း တိက်ေရရာေသာအေျဖကို မရရွိခဲ့ပါ။ “ေပ်ာ္စရာေကာင္းတာေပါ့” ဟု တခ်ိဳ႕ကေျဖသည္။ ဂိမ္းတစ္ခုရဲ႕ အထာ၊ အသြားအလာကို သိသြားရင္ ဂိမ္းႏိုင္တာမဆန္းပါဘူးဟု တံု႔ျပန္ေျပာမိလွ်င္ ကၽြန္မကို ဆက္လက္စကားမဆို လို ေတာ့သည့္ႏွယ္ ျပန္လွန္မေျပာၾကေတာ့ေပ။

သင္တန္းတစ္ခုတက္ေနစဥ္ ဖဲခ်ပ္မ်ားျဖင့္ စီကာစဥ္ကာကစားရသည့္ ဂိမ္းတစ္ခုကို စတင္ကစားဖူး သည္။ ရံဖန္ရံခါ သင္တန္းဆရာကို ေစာင့္ရျခင္း၊ တစ္ခ်ိန္ႏွင့္တစ္ခ်ိန္ အားလပ္ခ်ိန္အနည္းငယ္ရျခင္း စသည့္ အခ်ိန္မ်ားတြင္ အမ်ားတကာႏွယ္ ဂိမ္းမေဆာ့တတ္သည့္ ကၽြန္မကို သူငယ္ခ်င္းအခ်ိဳ႕က အလြယ္ကူဆံုး ကစား နည္းျဖစ္သည့္ Spider ကို သင္ေပးေလသည္။ ျပင္ပေလာကတြင္ ဖဲခ်ပ္မ်ားကို မရင္းႏွီးသည့္ ကၽြန္မအတြက္ အဆိုပါဂိမ္းမွ ဖဲခ်ပ္စီရသည္ကိုပင္ အေတာ္သင္ယူခဲ့ရသည္။ King, Queen, Jack ကို မၾကာခဏေျပာင္းျပန္ မွတ္လိုက္၊ အတည့္လုပ္လိုက္ႏွင့္ ဖဲခ်ပ္သံုးခ်ပ္ကို ထားစရာေနရာမရွိပါ။ ေအာက္ကဂဏန္းအစီအစဥ္ကိုေတာ့ သက္ေတာင့္သက္သာ မွတ္လို႔ရေပသည္။ တစ္ ႏွစ္ သံုး ေလး ဂဏန္းေတြကိုး။ အျခားမွ မဟုတ္ေလဘဲ။ ဒါ ေတာင္ အျခား level မ်ားကို တက္မကစား၀ံဘဲ Beginner နဲ႔သာ ထပ္ကာတလဲလဲေဆာ့ကစား ခဲ့ရပါေလ သည္။

အင္တာနက္ဆိုင္မ်ားတြင္ ကြန္နက္ရွင္က်သြားေသာအခါ စက္ကို Free ဖြင့္ေပးထားသည့္ ၀န္ေဆာင္မႈကို နယ္ျမိဳ႕တြင္ရွိစဥ္က ရခဲ့ဖူးသည္။ ထိုအခါ စာစီစာရိုက္လုပ္၍ ရသလို၊ Game ေဆာ့၍လည္း ရသည္။ အမ်ားသူငါ သည္ ဂိမ္းေဆာ့ၾကတာမ်ား၍ ကၽြန္မကေတာ့ စာစီစာရိုက္ႏွင့္ ဖိုတိုေရွာ့ကလိေနတာ မ်ားပါသည္။ ထိုစဥ္က ကိုယ္ပိုင္ဘာသာရပ္သင္ သင္တန္းေက်ာင္းမွ ဆရာမတစ္ဦးျဖစ္ေနသည့္အတြက္ အင္တာနက္ ဆိုင္ တြင္ အသံုးျပဳျခင္းက အင္တာနက္ထက္ ေမးခြန္းရိုက္၊ မွတ္စုရိုက္ေနဖို႔က အဓိကျဖစ္   ေနခဲ့ရာ ကြန္နက္ရွင္ က် လွ်င္ ကၽြန္မ ေပ်ာ္ပါသည္။


ေနာက္ပိုင္းတြင္ အင္တာနက္ပိုး တစစ၀င္လာေသာအခါ စာစီစာရိုက္လုပ္စရာမရွိေသာ္လည္း အင္တာနက္ဆိုင္ထိုင္ခ်ိန္မ်ားလာသည္။ ထိုအခါ မၾကာခဏက်ေလ့ရွိသည့္ ကြန္နက္ရွင္ေၾကာင့္ အလြယ္ ကူဆံုး ဂိမ္း ကစားနည္းတစ္ခုကို ထပ္မံကစားျဖစ္လာသည္။ တူရာအရုပ္ကေလးမ်ားကို တြဲဖက္ေပးရသည့္ ……ကစားနည္း ပင္။ ထို ကစားနည္းေလးကိုပင္ အင္တာနက္ဆိုင္၀န္ထမ္းေကာင္မေလးေတြက ကၽြန္မကို သင္ျပေပးခဲ့ရသည္။

အခ်ိန္ျဖဳန္းသည့္ အေနႏွင့္သာ ေဆာ့ကစားျဖစ္သည္။ ထို ကစားနည္းကို ကၽြန္မ စိတ္မ၀င္စားလွပါ။ တူရာအရုပ္ေလးမ်ားတြဲေပး၍ ေပ်ာက္သြားသည္မွာ ဘာမ်ားအားၾကိဳးမာန္တက္ျဖစ္စရာပါလိမ့္။ သို႔ေသာ္ တူရာ အရုပ္ေလးမ်ား မရွိေတာ့ဘဲ အရုပ္ေတြက်န္ေနကာ Game Over ျဖစ္လွ်င္မူ ကၽြန္မ မေက်နပ္လွပါ။ လြယ္ကူ သည့္ ကစားနည္းျဖစ္လွ်က္ ရံႈးနိမ့္ရသည္မွာ မခံခ်င္စရာေကာင္းလွသည္။

Web Developmer သင္တန္းတက္ေသာအခါတြင္မူ ကၽြန္မ အထူးစိတ္၀င္စားေသာအရာမွာ Coding မ်ားျဖစ္သြားသည္။ ဘာမဟုတ္သည့္ အရုပ္ကေလးမ်ားကို လွည့္မၾကည့္ေတာ့ပါ။ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္း   ေသာအတတ္ ပညာတစ္ခုထဲ နစ္ျမဳပ္ေပ်ာ္၀င္ရင္း ဂိမ္းသည္ ရွိမွန္းသိလ်က္ အေရးမထားေသာ အေန အထားျဖင့္ ပတ္သတ္ ျခင္း မရွိေတာ့ျပန္။

******

ဘ၀သည္ နာက်င္ရံႈးနိမ့္စရာမ်ားနွင့္ အစဥ္ရစ္ပတ္ေနျခင္းမဟုတ္။ ေအာင္ျမင္ေပ်ာ္ရႊင္မႈမ်ားႏွင့္ လည္း ထာ၀စဥ္ရရွိေနသည္မဟုတ္။ တစ္ခုေသာဆံုးရံႈးေၾကကြဲရျခင္းအခိုက္ ဆရာျဖစ္သူႏွင့္ စကားေျပာ   ျဖစ္သည္။ ကၽြန္မ၏ ရင္ဖြင့္တိုင္တည္ရာအေၾကာင္းအရာမွန္သမွ်က္ုိ ဆရာက ျငိမ္သက္စြာနားေထာင္ရင္း အဆက္အစပ္ မရွိေသာ အေမးတစ္ခြန္းကို ေမးသည္။

“သူသူ ဂိမ္းကစားဖူးလား”

ရုတ္တရက္ ကၽြန္မ ေၾကာင္သြားသည္။ ထိုအခိုက္သည္ နာက်င္ေၾကမြျခင္းမ်ားျဖင့္ မ်က္ရည္သြင္ သြင္ က်ေနခိုက္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္မ၏ လတ္တေလာျဖစ္ရပ္ႏွင့္ မပတ္သတ္ေသာ အေမးကို နားေထြးလွ   ေသာ္လည္း အေျဖကိုေတာ့ ျပန္ေပးျဖစ္ပါသည္။

“ေသခ်ာ မကစားဖူးဘူး ဆရာ။ ကေလးေဆာ့တဲ့ အလြယ္ဆံုးဂိမ္းေတာင္ ခဏတျဖဳတ္ေဆာ့ျဖစ္ခဲ့ တာ ရယ္။ ကၽြန္မ စိတ္မ၀င္စားလွဘူး”
“အင္း သင္ေပးထားဦးမွပါပဲ”
“………..”
“မခံမရပ္ႏိုင္ေအာင္ ထြက္ေပါက္မဲ့ေနတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ ေသနတ္ပစ္တဲ့ ဂိမ္းကစားမ်ိဳးကို ကစားေပးရ တယ္။ ဘယ္လိုပစ္နည္းနဲ႔မဆို…အဓိက ကေတာ့ ကိုယ့္ ရဲ႕အဆက္မျပတ္ပစ္ခတ္မႈမွာ ခ်ိန္ရြယ္ရာေတြ လဲ က် ဖို႔ပဲ…. Game Over ျဖစ္ရင္ ျပန္ကစား…အဲဒါလည္း လဲေန ျပန္ထ ပဲေလ”

ေအးေဆးတည္ျငိမ္စြာ ေျပာေနသည့္ ဆရာ့စကားသံမ်ားကို နားေထာင္ကာ ကၽြန္မ တအံ့တၾသ။ ဂိမ္း ဟာထြက္ေပါက္မဲ့ေနသည့္ အခါမ်ိဳးမွာ စိတ္ကိုထြက္ေပါက္ရွာေတြ႔ႏိုင္ သည့္ ေျဖေလ်ာ့မႈမ်ိဳး ေပး စြမ္းႏိုင္သည္ တဲ့လား။ ဆရာထပ္မံေျပာေသာ စကားမ်ားေအာက္၀ယ္ ဂိမ္းနွင့္ ပတ္သတ္၍ အေတြး တစ္စ မွာ ခ်က္ခ်င္းႏွယ္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားရေသာ္လည္း ဤအေတြးသည္ ေနာင္ကာလမ်ားစြာတိုင္ မၾကာခဏ အမွတ္ရျဖစ္ေနမွန္း ကၽြန္မ ကိုယ္တိုင္ပင္ မသိရွိခဲ့။

******

အမ်ားသူငါ အင္တာနက္ဂိမ္းမ်ား ကစားေနၾကခ်ိန္တြင္ ကြန္နက္ရွင္မေကာင္းေသာ အရပ္ေဒသရွိ ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ ကစားၾကည့္ရန္မလြယ္ကူလွပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ တစ္ရံခါမွ မျမည္းစမ္းၾကည့္ဖူးတာ   ျဖစ္ႏိုင္ မည္။ သို႔ေပမယ့္ Desktop ေပၚတင္ထားသည့္ ဂိမ္းေတြလည္း တို႔ ထိ ၾကည့္ဖို႔ စိတ္အင္အား မျပင္းထန္ခဲ့ျပန္။

ကြန္ျပဴတာ စကရင္အျပည့္ ေသနတ္ပစ္ဂိမ္းကို ကေလးအမ်ားစု ကစားေနတာကို မၾကာခဏ   ျမင္ ေတြ႔ ဖူးသည္။ ေတြ႔ေသာအခါတိုင္း ဆရာေျပာေသာ စကားကို အမွတ္ရလ်က္ စမ္းသပ္ၾကည့္ဖို႔ကို   ေတာ့မလုပ္ျဖစ္ခဲ့။ သင္ေပးဦးမွပဲ ဟု ေရရြတ္ခဲ့ေသာ ဆရာလည္း သင္မေပးျဖစ္ခဲ့။

လူမႈေရးအဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု၏ ရံုးဌာနသို႔၀င္ေရာက္ေသာအခါတြင္ ကြန္ျပဴတာတစ္လံုးအပိုင္စား ရေလ သည္။ ထိုအခါ ရိုးစင္းလြယ္ကူလြန္းသည့္ ဂိမ္းတစ္ခုကိုထပ္မံရင္းႏွီးခဲ့ျပန္သည္။ သည္တစ္ခါေတာ့ သင္ၾကားေပး မည့္သူမရွိေတာ့။ သင္ၾကားစရာမလိုေလာက္ေအာင္ပင္ ကေလးမ်ားေဆာ့ကစားသည့္ ဂိမ္းအေနအထားမ်ိဳးျဖစ္ ေနခဲ့သည္။

Purble Place ဟူသည့္ ကိတ္မုန္႔ဖုတ္ရသည့္ ဂိမ္းသည္ အေတာ့္ကိုရိုးစင္းလြယ္ကူသည့္ ကစား နည္း ျဖစ္သည္။ ပံုစံအျဖစ္ျပထားသည့္ကိတ္မုန္႔ပံုစံေပၚေအာင္ တဆင့္ခ်င္းေရႊ႔၍ ျပဳလုပ္ေပးရကာ မွန္လွ်င္ အမွတ္ရ၍၊ မွားလွ်င္ အနားရွိစားဖိုမႈးက အသင့္စားပစ္ေလသည္။ လြယ္ကူလြန္းလွ၍ တစ္ခါတရံမွာ တမင္ မွားေအာင္ျပဳ လုပ္ကာ ကိတ္မုန္႔စားသည့္ဟန္ကို ရယ္ခ်င္စြာေစာင့္ၾကည့္တာလည္း ျပဳခဲ့ဖူးသည္။

မ်ားမၾကာမီပင္ ထိုကစားနည္းသည္ ပ်င္းရိျငီးေငြ႔ဖြယ္ေကာင္းသြားကာ ထပ္မံ၍ အသစ္, အသစ္   ေသာ ကစားနည္းမ်ားကိုလည္း မရွာေဖြေတာ့ဘဲ ႏွစ္ကာလအနည္းငယ္ထိ ဂိမ္းကို ေမ့ေလ်ာ့သြားခဲ့ျပန္ ပါသည္။

*****

မိုဘိုင္းဖုန္းမ်ား ေခတ္စားလာကာ စကရင္ကိုအလြယ္တကူထိေတြ႔ရံုျဖင့္ အသံုးျပဳႏိုင္သည့္ ဖုန္းမ်ား တြင္ က်ယ္လာခ်ိန္တြင္ ဖုန္းအတြင္းထည့္သြင္းအသံုးျပဳရသည့္ ဂိမ္းေတြ မ်ားျပားစြာျမင္ေတြ႔လာျပန္သည္။ Brand ပစၥည္းမဟုတ္သည့္ တရုတ္ႏိုင္ငံထုတ္ဟန္းဆက္မ်ားသည္ ဂိမ္းေဆာ့တာမ်ားလွ်င္ အပ်က္ျမန္မည္ ဟု စိုးရိမ္ကာ မိုဘိုင္းဆိုင္မွ အဆင္သင့္ထည့္ေပးလိုက္သည့္ဂိမ္းမ်ားကို မျမင္ဟန္ျပဳေနခဲ့သည္။ တစ္ခါတရံ မ်ားျပားလြန္း သည္ဟုထင္လွ်င္ Unstall လုပ္ပစ္သည္မွာလည္း မၾကာခဏ။ လက္ကိုင္ဖုန္းအတြင္း ရွိေန သည့္ ဂိမ္းမ်ား သည္ ပင္ ကၽြန္မႏွင့္ ရင္းႏွီးခြင့္ မရၾကေခ်။

တစ္ခုေသာကာလ၌မူ ကၽြန္မတြင္ ဖုန္းကဒ္မရွိေတာ့သည့္ အေျခအေနမ်ိဳးႏွင့္ ၾကံဳၾကိဳက္လာသည္။ ထို အခိုက္အတန္႔သည္ အနည္းငယ္ၾကာျမင့္သြားရာ အဆက္အသြယ္ျပဳလုပ္၍ မရေတာ့သည့္ဟန္းဆက္ အတြင္းမွ ဂိမ္းမ်ားကို စပ္စုထိေတြ႔ၾကည့္မိေလသည္။ ဒဂါၤျပားေတြပစ္ခတ္ကစားရသည့္ Coin Pusher, Coin Dozer၊ အမ်ိဳးအမည္တူရာသံုးခုကို တစ္တန္းတည္းျပဳလုပ္ရသည့္ Fruited, Diamond Twister, Jewellust၊ ေဘာ္လီ ေဘာကစားနည္းမ်ိဳးျဖစ္သည့္ Basketball Shot စသျဖင့္ အမ်ိဳးစံုလင္စြာ ကစားၾကည့္   ျဖစ္သည္။

ေနာက္ပိုင္းတြင္ေတာ့ ဖုန္းစကရင္ေပၚရွိအသင့္တင္ထားေသာ ဂိမ္းမ်ားသာမက Appstaller ထဲရွိ ဂိမ္း မ်ားကိုပါ စိတ္၀င္စားစျပဳလာသည္။ ထို Installer ထဲတြင္ ဂိမ္းေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ ကိုျမင္ေတြ႔ရေသာ အခါ ကၽြန္မ တအံ့တၾသ။ နည္းပညာ၏ဖန္တီးမႈမ်ားသည္ တဆိတ္ေတာ့ အံ့အားသင့္စရာေကာင္းလွသည္။

Jewellust ဟူသည့္ ဂိမ္းသည္ ဇာတ္လမ္း၊ ဇာတ္ကြက္ႏွင့္…။ ရတနာသိုက္တည္ရွိရာေနရာကို တစ္ ဆင့္ျခင္းသြားရသည္။ ၾကားထဲမွ ေက်ာ္ျဖတ္ရမည့္အဆင့္မ်ားတြင္လည္း လွ်ိဳ႕၀ွက္အကြက္မ်ားျဖင့္ တန္ဆာ ဆင္ထားသည္မွာ သေဘာက်စြာျပံဳးခ်င္စရာပင္။ ဂိမ္းႏိုင္၍ ခရီးအဆံုးသို႔ေရာက္၍ ရတနာသိုက္ကို ေတြ႔ လိုက္ ရသည္တြင္ ၀မ္းသာေပ်ာ္ရႊင္မႈက အျပင္တြင္ပါ ရတနာမ်ားစြာကို ရလိုက္သည့္ပမာပင္။ ဂိမ္းတစ္ခု သည္ ေအာင္ ျမင္ေပ်ာ္ရႊင္မႈ အရိပ္အေယာင္ကို ဖန္တီးေပ်ာ္ရႊင္ရာမ်ား ျဖစ္ေလသည္လား။

မ်ားေသာအားျဖင့္ ဂိမ္းအမ်ားစုသည္ ဆုေၾကးအျဖစ္ ေရႊ၊ ေငြတို႔ကို ေပးထားသည္က မ်ားသည္။ ငါးမ်ား ကို ပိုက္ကြန္ျဖင့္ အုပ္မိုးဖမ္းကာ ေရႊဒဂါၤးျပားမ်ား စုေဆာင္းရသည့္ Fishing Joy၊ ေျမတြင္းထဲ မွ ေရႊတံုးႏွင့္ စိန္ တံုး၊ ေငြထုပ္မ်ားကို ဆြဲယူရသည့္ Gold Miner၊ ခုန္ကာပ်ံကာ ဒဂါၤးျပားလည္း စုေဆာင္း သြား ႏိုင္သည့္ ငတက္ ျပားဂိမ္း စသည္ျဖင့္ မက္ေမာစရာမ်ားျဖင့္ ဖန္တီးထားတတ္ၾကသည္။

ရမွတ္မ်ားျဖင့္ ဖန္တီးထားသာ္လည္းရွိသည္။ Fruit Ninja, Paper Toss, All Bubble Shooter စသည္ ျဖင့္…။ လူတို႔သည္ ရမွတ္ေတြကို ဆင့္ကာ,ဆင့္ကာ လိုခ်င္သည္ႏွင့္ Level ေတြ ဆင့္ကာ,ဆင့္ ကာ ေရာက္ ေအာင္သြားၾကသည္။ ငယ္စဥ္အခါတည္းက ဆရာမထံမွ ရမွတ္အၾကီးၾကီးလိုခ်င္လွသည့္ ခံစားမႈကို သတိရမိ သည္။ အရည္အခ်င္းစစ္ စာေမးပြဲမ်ားတြင္ ရမွတ္မ်ားျဖင့္ အရံႈး,အေအာင္၊ ထူးခၽြန္မႈ ခြဲျခားသတ္မွတ္တာ သတိျပဳ မိသည္။ ရမွတ္ေတြက လူ႔ဘ၀ကို မည္မွ်အထိ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိေစမည္ လဲ။ ဂိမ္း တည္ထြင္သူေတြက ေတာ့ ထို သည္းေျခကို အသံုးျပဳကာ ကစားသြားခဲ့ျပီ။ 

ဇာတ္လမ္း၊ ဇာတ္ကြက္သဖြယ္ လေပါင္းၾကာျမင့္စြာ ကစားရသည့္ ဂိမ္းမ်ားလည္းရွိေသးသည္။ Smurt’s Village, Clouds&Sheep စသျဖင့္။ လယ္ယာေျမကို ထြန္ယက္၊ ေနစရာအိမ္တည္ေထာင္၊ ရပ္ရြာ ကို တည္ေဆာက္၊ သိုးတစ္ခင္းကို ထိန္းေက်ာင္းေမြးျမဴ စသည္ျဖင့္ တဆင့္ျခင္း ပံုေဖာ္ဖန္တီးရသည့္ လူ႔ စိတ္၀င္ စားမႈကိုလည္း ဖမ္းဆုပ္ရယူႏိုင္ရန္ ဂိမ္းတို႔က ၾကိဳးပမ္းၾကေသးသည္။

လိုရာသို႔ ေရစီးဆင္းႏိုင္ရန္ စဥ္းစားေတြးေတာရသည့္ Where’s My Water ။ Candy ပါသည့္ ၾကိဳး ကို ျဖတ္ကာ ၾကယ္သံုးပြင့္ကို တိုက္ဖ်က္၍ ဖားရုပ္ေလးပါးစပ္သို႔ Candy အေရာက္ပို႔ေပးရသည့္ Cut the rope ။ ေဘာလံုးလိမ့္ဆင္းရမည့္ လမ္းေၾကာင္းကိုခ်ိန္ဆကာ ျခင္းေတာင္းထဲ အေရာက္ထည့္ေပးရမည့္ Amazing Alex ။ စင္စစ္ေတာ့ မည္သည့္ကစားနည္းျဖစ္ေစ ဦးတည္ရာပန္းတိုင္ကို အေရာက္လွမ္းရန္ မဆုတ္မနစ္ အားထုတ္ မႈကို ၾကိဳးပမ္းရသည္သာ။ ရုန္းကန္ရတာေမာပန္းလွသည့္ၾကားမွ ရုန္းကန္ရွင္သန္ရ တာကို ေပ်ာ္ေမြ႔ၾကပါေလ သည့္ လူ႔သဘာ၀ကို အမ်ိဳးစံုလင္လွေသာ ဂိမ္းတို႔က ေဖာ္ေဆာင္ေနၾကသလိုပင္။

********

တကယ္ေတာ့ ကၽြန္မ ကစားဖူးသည့္ ဂိမ္းမ်ားသည္ လက္ကိုင္ဖုန္းတစ္လံုးအတြင္းမွ ရိုးစင္းလွသည္ ဟု ဆိုႏိုင္ေသာ ဂိမ္းမ်ားသာျဖစ္သည္။ Network ခ်ိတ္ဆက္ကာ လူတစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး (သို႔) အဖြဲ႔လိုက္ ယွဥ္ျပိဳင္ ကစားရေသာ ဂိမ္းမ်ား၊ အျခားေသာအမ်ိဳးအမည္စံုလင္ေသာ ဂီမ္းမ်ား မ်ားျပားစြာရွိေနပါဦးမည္။ ယွဥ္ျပိဳင္ၾကရာ ၌ ေနရာဌာနတစ္ခုတည္းမွလည္း ျဖစ္ႏိုင္မည္ (သို႔) ကမၻာ့ေနရာအႏွံ႔အျပားမွ လည္း ျဖစ္   ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါမည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ရယူလိုမႈ အႏိုင္ကိုသာ ဦးတည္ၾကိဳးစားၾကစျမဲ။

ယခုေတာ့ တစ္စံုတစ္ခုေသာ ခံစားမႈျဖင့္ ထြက္ေပါက္မဲ့လာသည့္ အခါမ်ိဳး၊ ေမွ်ာ္မွန္းျပီးမွ မရရွိသည့္ အခါမ်ိဳး၊ လက္၀ယ္ပိုင္ဆိုင္ျပီးမွ ဆံုးရံႈးရသည့္အခါမ်ိဳး၊ လဲေနျပန္ထလ်က္ အခါခါလဲက်ေနသည့္ အခါမ်ိဳး တို႔တြင္ ကၽြန္မ ဂိမ္းကစားတတ္ခဲ့ပါျပီ။ အေ၀းတစ္ေနရာရွိ အိမ္ ကို လြမ္းဆြတ္သည့္အခါ ဖခင္ႏွင့္အတူ ယွဥ္တြဲကစား ခဲ့ရသည့္ နယ္ရုပ္ကေလးမ်ားကို ျမင္ေယာင္တိုင္း လက္ကိုင္ဖုန္းထဲမွ Chess Free ကို အာသာေျပေဆာ့ၾကည့္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ခါတရံ တီးလံုးသံစဥ္ အျမင့္ဆံုးထားကာ လႈပ္ရွားေျပးလႊားေနသည့္ အရုပ္ကေလးမ်ားႏွင့္ စိတ္ပါ ၀င္စားစြာ ဦးတည္ရာကို ၾကိဳးပမ္းကာ ပစၥပၡနာက်င္မႈကို ေျဖေဖ်ာက္ျဖစ္ခဲ့သည့္ အခါလည္း ရွိခဲ့သည္။

ဂိမ္း သည္ လူ၏ လိုအင္ဆႏၵ၊ ဘ၀ရပ္တည္မႈ၊ ရုန္းကန္လိုစိတ္ကို အေျခခံကာ ဖန္တီးတည္ေဆာက္ ထားသည့္ အရာမွန္း ကၽြန္မ  ရိပ္မိခဲ့ေလျပီ။

******

အခ်ိန္ကိုက္ ဖန္တီးထားသည့္ ဒီဂ်စ္တယ္အရုပ္ကေလးေတြက ကၽြန္မ ကို ဖမ္းစားႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ယခင္ေသာအခါက မထင္မွတ္ခဲ့။    
ေရႊအိမ္စည္
16.10.2013
PM:3:30

8 comments:

  1. ဂိမ္း သည္ လူ၏ လိုအင္ဆႏၵ၊ ဘ၀ရပ္တည္မႈ၊ ရုန္းကန္လိုစိတ္ကို အေျခခံကာ ဖန္တီးတည္ေဆာက္ ထားသည့္ အရာမွန္း ကၽြန္မ ရိပ္မိခဲ့ေလျပီ။
    ဟုတ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဂိမ္းကစားတတ္ခဲ့ပါျပီ။ း))

    ReplyDelete
  2. အက္ေဆးေလးဖတ္သြားတယ္။
    ဖ႐ုနင္ဂ်ာဆိုတာကိုေဆာ့တာ ကိုဏီ တစ္ခါမွ အမွတ္၁၅၀မေက်ာ္ဖူးဘူး။ အဲ့သလိုေတာ္တာရယ္...

    ခင္မင္ျခင္းအားျဖင့္....
    ဏီလင္းညိဳ

    ReplyDelete
  3. က်ေနာ္လည္း ဂိမ္းကစားရတာ ဝါသနာ မပါဘူး မမ
    စြဲစြဲလမ္းလမ္း ရွိတာဆိုလို႔ မာရီယိုဂိမ္းပဲ ရွိတယ္
    အဲ႔ဒီဂိမ္းကေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ေလး ၾကိဳတယ္
    ဒီအက္ေဆး အရမ္းသေဘာက်တယ္ မမေရ
    ဂိမ္းအေၾကာင္း စပ္မိစပ္ရာ ေရးခ်င္ေပမဲ႔လည္း
    ဂိမ္းမကစားတဲ႔ သူဆိုေတာ႔လည္း ...

    ReplyDelete
  4. ခါရံ
    မြန္းက်ပ္ပိတ္ဆို႔ေလ့ရွိေသာ
    စိတ္မ်ားကို ေျဖေဖ်ာက္ေစရန္ေတာ့
    ကစားေလ့ရွိတယ္ ။ ဘာရယ္မဟုတ္ေပမဲ့လို႔
    စိတ္မေလလြင့္ေတာ့ဘူးေပါ့ ။
    ဂိမ္းကစားတာကို စြဲလမ္းလွတယ္လို႔ေတာ့ မရွိလွဘူး ။

    ReplyDelete
  5. သူငယ္ခ်င္းေတြ ကန္တီ၊တူတဲ့စကားလံုုး အရုုပ္ေရြးတဲ့ ဂိမ္းေတြေဆာ့တဲ့အခါ ေဘးကေန အားေပးဖူးေပမဲ့ ဂိမ္း ဘယ္ေတာ့မွ မေဆာ့ဖူး..ဂိမ္းအေၾကာင္း ေရးထားတဲ့ အက္ေဆးေလးက စိတ္ဝင္စားစရာေလး...

    ReplyDelete
  6. ဟန္ၾကည္October 24, 2013 at 6:27 AM

    ဂိမ္းေတြ ကစားျဖစ္ပါတယ္...ဟိုးလြန္ခဲ့တဲ့ သကၠရာဇ္ ၂၀၀၀ ေလာက္ ကြန္ပ်ဴတာ ေပၚဦးေပၚဖ်ားကတည္းက ကစားျဖစ္တာ...ဂိမ္းထဲမွာ မျဖစ္ႏိုင္တာႀကီးကို ဇြတ္အတင္းၿပဳိင္ခိုင္းတာမ်ဳိးေတာ့ စိတ္မပါဘူး...ေခါင္းမူးေနာက္ေနေအာင္ ပစ္ခတ္ေနရတာမ်ဳိးကိုလည္း အားမသန္ဘူး...strategy ဂိမ္းမ်ဳိးေလးေတြေတာ့ စိတ္ေအးလက္ေအး ကစားျဖစ္တယ္...ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္တြက္ တစ္ခုခုေတာ့ က်န္ခ်င္တဲ့ ေလာဘေလးေၾကာင့္လည္း ဂိမ္းဟူသမွ်ကို မကစားဘဲ ေရြးကစားျဖစ္တာျဖစ္မယ္...အြန္လိုင္းဂိမ္းေတြေတာ့ တစ္ခါမွ မကစားျဖစ္ဘူး...ေခါင္းမူးလို႔...

    အက္ေဆးေလးေကာင္းလို႔ျဖစ္မယ္ ကြန္မန္႔ေတာင္ အေတာ္ရွည္သြားပါေလေရာ...

    ReplyDelete
  7. ကြၽန​္​​ေတာ္​က​ေတာ့အရင္​က စြဲပါတယ္​ ျႀကိဳက္​တာမွလြန္​​ေရာခု​ေတာ့ မႀကိဳက္​​ေတာ့ပါဘူး COC ​ေတာင္​ပ်င္​း​ေနၿပီ နည္​းပညာ​ေလ့လာတာဘဲ လုပ္​ခ်င္​​ေတာ့တာပါ

    ReplyDelete